Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Dönem Sonu Muhasebe İşlemleri | MUH112 | 2 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, uygulama |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayhan GÜVEN |
Ders Veren | |
Amaç |
Dönem içi muhasebe kayıtları sayesinde dönem sonunda oluşturulan genel geçici mizandan kesin mizana geçiş için envanter çıkartılarak, kalanların değerlemesi yapılıp kesin mizan çıkartılır. Kesin mizanın oluşturulması ile işletmenin kar ya da zarar durumu, varlıkları ve kaynakları bu mizan sayesinde belirlenmiş olur. Dolayısıyla bilânço ve gelir tablosu bu mizan yardımı ile düzenlenebilmesi amaçlanır. |
Ders İçeriği |
İşletmelerin bir faaliyet dönemi sonunda envanter ve değerleme işlemlerini yaparak, mali tabloların düzenlenmesini gerçekleştirmek. |
Ders Kaynakları |
H. ERGİN, Ş, SEVİM Envanter Bilanço Kütahya 2000
Dönem Sonu Muhasebe Uygulamaları, Remzi ÖRTEN - Aydın KARAPINAR, Gazi Kitabevi, 2013. YAKUP ÜLKER, ERDOĞAN AVDER, Dönem Sonu Muhasebe İşlemleri, Murathan Yayınevi, 2011 Dönem Sonu Muhasebe İşlemleri, Mehmet Ali FEYİZ, Ekin Yayınevi, 2015. Murat ERDOĞAN Dönem Sonu Muhasebe İşlemleri ve Muhasebesi İstanbul 2003 M. Ali Feyiz Dönem Sonu Muhasebe İşlemleri Trabzon 2008 H. ERGİN, Ş, SEVİM Envanter Bilanço Kütahya 2000 Dönem Sonu Muhasebe Uygulamaları, Remzi ÖRTEN - Aydın KARAPINAR, Gazi Kitabevi, 2013. YAKUP ÜLKER, ERDOĞAN AVDER, Dönem Sonu Muhasebe İşlemleri, Murathan Yayınevi, 2011 Dönem Sonu Muhasebe İşlemleri, Mehmet Ali FEYİZ, Ekin Yayınevi, 2015. Murat ERDOĞAN Dönem Sonu Muhasebe İşlemleri ve Muhasebesi İstanbul 2003 M. Ali Feyiz Dönem Sonu Muhasebe İşlemleri Trabzon 2008 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2006 - 2007 2008 - 2009 2007 - 2008 2003 - 2004 2005 - 2006 2004 - 2005 2002 - 2003 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 177 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Envanter İle İlgili Temel Kavramlar ve Ölçekler. | |
2 | vergi kanunu Ve Standartlardaki Değerleme Ölçeklerinin Farkları ve Benzerlikleri. | |
3 | Kasa Hesabının, Banka Hesabının ve Diğer Hazır Değerlerin Envanteri. | |
4 | Menkul Kıymetlerin Envanteri. | |
5 | Ticari Alacakların Envanteri. | |
6 | Stokların Envanteri. | |
7 | Mali ve maddi Duran Varlıkların Envanteri. | Sözlü Problem Çözme |
8 | Ara sınav-Uygulama Örnekleri | |
9 | Kısa ve uzun vadeli Vadeli Yabancı Kaynakların Envanteri | Sözlü Problem Çözme |
12 | Öz Kaynakların Envanteri. | |
11 | GELİR TABLOSU hesaplarının envanteri. gelir hesaplarının envanteri | Sözlü Problem Çözme Benzetim |
12 | gider hesaplarının envanteri | Sözlü Problem Çözme Vaka Çalışması Benzetim |
13 | gelir ve gider hesaplarının kapatılması ve sonuç hesapları | Sözlü Problem Çözme Vaka Çalışması Benzetim |
14 | Gelir tablosu ve Bilançonun hazırlanması. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dönem sonu muhasebe işlemleri ile ilgili temel kavramları tanımlayabilmek ve bu işlemlerin gerekliliklerini açıklayabilmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Gösterim Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Uygun muhasebe ilkelerini kullanarak dönem sonu işlemlerini defterlere kaydedebilir. İşletmelerin dönem sonu itibariyle yapmaları gereken muhasebe kayıtlarını uygular. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Gösterim Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Dönem sonu mali tabloları düzenler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dönem sonu muhasebe işlemleri ile ilgili temel kavramları tanımlayabilmek ve bu işlemlerin gerekliliklerini açıklayabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uygun muhasebe ilkelerini kullanarak dönem sonu işlemlerini defterlere kaydedebilir. İşletmelerin dönem sonu itibariyle yapmaları gereken muhasebe kayıtlarını uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dönem sonu mali tabloları düzenler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |