Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Muhasebe Denetimi | MUH212 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayhan GÜVEN |
Ders Veren | |
Amaç |
Muhasebe denetimi ekonomik faaliyetle de bulunan işletmelerde belirli döneme ait parasal rakamlarla ifade olunan bilgilerin önceden belirlenmiş ölçütlere ve yasalara uygunluk derecesini kontrol edip belirlemek ve bu konuda önerici ve hata önleyici bir rapor vermek amacını güder. Bu işlev bağımsız bir meslek uzmanı ya da bu konuda yeterli mesleki bilgiye sahip kişi tarafından yapılan belge ve bilgi toplaması sonunda yapılan değerlemeyi içerir. Dolayısıyla işletmenin ekonomik işleyişini olumlu yöne yönlendirmeyi hedefler |
Ders İçeriği |
Muhasebe denetimi ile ilgili temel kavramları açıklayarak,genel Kabul görmüş denetim standartlarını kavratabilmek ve denetim sürecinin nasıl işlediğini aktarabilmek |
Ders Kaynakları |
Haftacı Vasfi (2011), Muhasebe Denetimi, Kocaeli, Umut Tepe Yayınları
Erdoğan Melih (2001), Denetim, Eskişehir, Nejat Bozkurt, Muhasebe Denetimi, Alfa Basım Yayın, 2012 Prof. Dr. Melih ERDOĞAN, Denetim, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2013 Ergin Hüseyin (2006), Denetim, Kütahya, Ekpres Matbaası Çömlekçi Ferruh (2001), Muhasebe Denetimi, Eskişehir, Birlik Ofset S.Kardeş Selimoğlu, Ş.Uzay, Muhasebe Denetimi, Gazi Kitabevi, 2011 Celal Kepekçi (2004) Bağımsız Denetim, İstanbul Prof.Dr.Melih Erdoğan, Prof.Dr.Ferruh Çömlekçi, (1999) Muhasebe Denetimi, Eskişehir Nejat Bozkurt, (1998) Muhasebe Denetimi Alfa Yayın, İstanbul Prof.Dr.Ferruh Çömlekçi, (2002) Muhasebe Denetimi, Eskişehir Prof.Dr. Ersin Güredin (2000) Denetim, İstanbul William. J. Messier (1997), Auditing |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2006 - 2007 2008 - 2009 2007 - 2008 2003 - 2004 2005 - 2006 2004 - 2005 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel olarak denetim kavramı ve gelişim süreci | |
2 | Denetim ve Denetçi türleri ile Genel kabul görmüş denetim standartları | |
3 | Bağımsız Denetim Hedefleri – Denetim kanıtları ve prosedürleri | |
4 | Çalışma kağıtları - Denetim sürecinin aşamaları | |
5 | Denetim Planlaması (Önemlilik – Risk) | |
6 | İç Kontrol Yapısı (Kontrol Riski) - Analitik Prosedürler | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
7 | Genel Denetim Planı ve Denetim Programının Hazırlanması | |
8 | Satış ve Tahsilat Döngüsü Denetimi | |
9 | Satın Alma Ödeme Döngüsü Denetimi | |
10 | Stok ve Üretim Döngüsü Denetimi | |
11 | Personel ve Ücret Döngüsü – Kaynak Elde Etme Ödeme Döngüsü – Nakit Bakiyelerinin Denetimi | |
11 | Personel ve Ücret Döngüsü – Kaynak Elde Etme Ödeme Döngüsü – Nakit Bakiyelerinin Denetimi | |
13 | Denetim Çalışmalarının Tamamlanması | |
14 | Denetim Raporunun Düzenlenmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Denetim ve Denetçi türleri ile Genel kabul görmüş denetim standartlarını bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Denetim raporunu düzenleyebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Genel Denetim Planı ve Denetim Programının Hazırlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Muhasebe denetiminin genel yapısını, işleyişini ve tüm süreci kavrayarak denetim yapabilir hale gelir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Denetim ve Denetçi türleri ile Genel kabul görmüş denetim standartlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Denetim raporunu düzenleyebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Genel Denetim Planı ve Denetim Programının Hazırlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Muhasebe denetiminin genel yapısını, işleyişini ve tüm süreci kavrayarak denetim yapabilir hale gelir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |