Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnşaat Muhasebesi | MUH229 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim, uygulama |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Erdoğan CEYLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
İnşaat muhasebesi ile ilgili gerekli kavram ve konuları öğretmenin yanı sıra, inşaat işletmelerine ait genel bilgiler sunmaktır. Bu doğrultuda ders, İnşaat şirketlerinde vergilendirme ve faaliyetlere ilişkin muhasebe uygulamalarını öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Genel olarak inşaat işleri, Mevzuat çerçevesinde özel inşaatlar ve Yıllara Yaygın İnşaat Onarım işleri, İnşaat işlerine mahsus hesaplar ve işleyişi, İnşaatlarda KDV uygulamaları ve KDV iade işlemleri. |
Ders Kaynakları |
Çankaya İslam İnşaat Muhasebesi
Hayrettin Usul, İnşaat Muhasebesi, Detay Yayıncılık, 2012 Benligiray Yılmaz; Uzmanlık Muhasebesi Şenlik Mehmet ,İnşaat Muhasebesi |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 17 | 17 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İnşaat kavramı ve inşaat işletmeleri | |
2 | İnşaat Taahhüt işletmeleri ve Yıllara yaygın inşaat ve onarım işleri | |
3 | İnşaat Taahhüt işletmelerinin vergisel boyutu | |
4 | İnşaat Taahhüt işletmelerinde gelirin hesaplanması ve muhasebeleştirilmesi | |
5 | İnşaat Taahhüt işletmelerinde maliyet unsurları ve muhasebeleştirilmesi | |
6 | Ortak Maliyetlerin dağıtımı | |
7 | Taşeronlara yaptırılan işlerin vergisel boyutu ve muhasebe uygulamaları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Özel (Yap-Sat) inşaat işletmelerinde vergilendirme | |
10 | Özel (Yap-Sat) inşaat işletmelerinde muhasebe uygulamaları | |
11 | Kat (Arsa) Karşılığı inşaat işlerinde vergilendirme ve muhasebe uygulamaları | |
12 | Enflasyon düzeltme işlemleri ve farkların muhasebeleştirilmesi | |
13 | Asgari işçilik uygulamaları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İnşaat işletmelerinin yapısı ve işleyişi ile ilgili bilgilere sahiptir. | |||
İnşaat sektörüne özgü vergi uygulamalarına hakimdir. | |||
İnşaat işletmelerindeki finansal nitelikli işlemleri düzenleyebilir ve kaydedebilir. | |||
İnşaat işletmelerine ait kullanılan muhasebe kayıt ve tekniklerini açıklayabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İnşaat işletmelerinin yapısı ve işleyişi ile ilgili bilgilere sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnşaat sektörüne özgü vergi uygulamalarına hakimdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnşaat işletmelerindeki finansal nitelikli işlemleri düzenleyebilir ve kaydedebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnşaat işletmelerine ait kullanılan muhasebe kayıt ve tekniklerini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |