EN
  • Anasayfa
  • GEK110 Genel Ekonomi (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
GEK110 - Genel Ekonomi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Genel Ekonomi GEK110 1 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Deniz GÖKTAŞ
Ders Veren
Amaç

İktisadi hayatın kavranması, günlük hayatta kullanılan iktisadi kavramların anlaşılması ve iktisadi karar süreçlerindeki rasyonelliğin öğrenilmesi Milli Gelir, Para, Uluslararası İktisadi Faaliyetler, Büyüme, İktisadi Düşünce ve Sistemler hakkında genel bilgiler kazandırmak.

Ders İçeriği

Ekonominin bütününün isleyisinin degerlendirilmesi, üretim ve tüketim fonksiyonu,yatırım kavramı, devlet kesimi ve dıs alem para arz ve talebi genel denge issizlik enflasyon büyüme ve kalkınma. Ekonominin bütününü olusturan ekonomik unsurların davranıslarının degerlendirilmesi, fiyat mekanizmasının isleyisi, tüketici davranısları teorisi üretim ve firma teorisi.

Ders Kaynakları Cleaver, Tony . (2022). Meraklısına Ekonomi (1. baskı.). Nova Kitap.
Ertek, Tümay (2019)İktisada Giriş :Meslek Yüksekokulları İçin Ders Kitabı . Beta Yayıncılık
Dilek, Serkan (2017). "İktisada Giriş 1, 1." Baskı, İstanbul: Beta Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 156
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,12
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ekonomi ve bir sosyal bilim olarak iktisat Ders
2 Üretim faktörleri ve üretim imkanları eğrisi, fırsat maliyeti Ders
3 İhtiyaçlar, istekler, bireysel talep ve talebi etkileyen faktörler Ders
4 Piyasa talebi ve etkileyen faktörler Ders
5 Piyasa arzı ve bireysel arz Ders
6 Piyasa ve fiyat mekanizması Ders
6 Üretim maliyetleri
8 Tam rekabet piyasası Ders
9 Monopol piyasası Ders
10 Eksik rekabet piyasaları Ders
11 Ekonomik faaliyetin ölçümü: Gayrif Safi Yurt içi Hasıla Ders
12 İşsizlik ve enflasyon Ders
13 Para arzı, para talebi, ekonomide bankaların rolü Ders
14 Ödemeler dengesi ve döviz kurları Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ekonomi ile ilgili kavram ve konuları günlük ekonomik hayatlarına uygulayabilmek Ders Dinleme ve anlamlandırma
Piyasalar arasındaki ilişkiyi anlayabilmek Ders Dinleme ve anlamlandırma
Günlük ekonomik hayatlarına uygulayabilmek Ders Dinleme ve anlamlandırma
Arz- talep kavramları ve bu kavramları etkileyen faktörleri anlamak Ders Dinleme ve anlamlandırma
Ekonomi ile ilgili temel kavramlar ve ekonomik sistemler hakkında bilgi sahibi olmak Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Ekonomi ile ilgili kavram ve konuları günlük ekonomik hayatlarına uygulayabilmek - - - - - - - - - - - - - -
Piyasalar arasındaki ilişkiyi anlayabilmek - - - - - - - - - - - - - -
Günlük ekonomik hayatlarına uygulayabilmek - - - - - - - - - - - - - -
Arz- talep kavramları ve bu kavramları etkileyen faktörleri anlamak - - - - - - - - - - - - - -
Ekonomi ile ilgili temel kavramlar ve ekonomik sistemler hakkında bilgi sahibi olmak - - - - - - - - - - - - - -