Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Beden Eğitimi ve Spor | MOS110 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | TEKSTİL TEKNOLOJİSİ - DOKUMA |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım,tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emre ŞENYÜZLÜ |
Ders Veren | |
Amaç |
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili temel bilgi, beceri, tavır ve alışkanlıkların edinilmesi,beden eğitimi ve sporun sağlığa yararlarının kavranılarak serbest zamanların fiziksel etkinlikler ile değerlendirilmesi, spor araç ve tesisleri hakkında bilgi sahibi olma ve bunları gereği gibi kullanabilmesi, bazı spor branşlarının tanıtımı ve kurallarının öğretilmesidir. |
Ders İçeriği |
Beden eğitimi ve spor ile ilgili temel kavramlar,spor tesislerini tanıma ,kullanma ve bazı spor branşları hakkında temel bilgiler,beslenme,ilkyardım,yaşam boyu spor konuları hakkında bilgiler . |
Ders Kaynakları |
Hikmet Aracı, Okullarda Beden Eğitimi, Nobel Akademik Yayıncılık
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Beden Eğitimi ve Spor ile İlgili kavramlar | |
2 | Spor Türleri | Sözlü |
2 | Spor Tesisleri tanıtımı ve kullanılan araç gereçler | |
4 | Yaşam boyu spor | Sözlü |
5 | Olimpiyatlar | Sözlü |
6 | Spor Ve Beslenme | Sözlü |
10 | Futbol | |
8 | Vize, Rekreasyon | Sözlü |
11 | Basketbol | |
10 | Voleybol | Sözlü |
11 | Tenis, Masa Tenisi | Sözlü |
12 | Badminton, Yüzme | Sözlü |
13 | Doping | Sözlü |
14 | İlk Yardım | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Beden eğitimi ve sporla ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Spor tesislerini tanıyarak, kullanımına yönelik bilgi sahibi olabilecek, çeşitli spor branşlarının oyun kurallarını açıklayabilecektir | Yazılı Sınav | Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Yaşam boyu spor kavramının dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişimini açıklayabilecektir | Yazılı Sınav | Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Spor ve beslenme arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir | Yazılı Sınav | Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Olimpik felsefe, olimpiyatların tarihini ve bu güne kadarki sürecini açıklayabilecektir | Yazılı Sınav | Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Beden eğitimi ve sporla ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Spor tesislerini tanıyarak, kullanımına yönelik bilgi sahibi olabilecek, çeşitli spor branşlarının oyun kurallarını açıklayabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yaşam boyu spor kavramının dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişimini açıklayabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Spor ve beslenme arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Olimpik felsefe, olimpiyatların tarihini ve bu güne kadarki sürecini açıklayabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |