Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tekstil Maddeleri I | TOZ101 | 1 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | TEKSTİL TEKNOLOJİSİ - DOKUMA |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Yücel BİLGİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Doğal liflerin üretimi ve özellikleri hakkında temel bilgileri vermektir. |
Ders İçeriği |
1-Lif ve Elyafın Tanımı, Tekstil Liflerinin Sınıflandırılması, 2-Bitkisel Liflerin Elde Edilişi, Yapıları ve Özellikleri, 3- Hayvansal Liflerin Elde Edilişi, Yapıları ve Özellikleri |
Ders Kaynakları |
Tekstil malzeme bilgisi, Banu Hatice Gürcüm, 2005, Ankara
Tekstil malzeme bilgisi, Banu Hatice Gürcüm, 2005, Ankara Tekstil malzeme bilgisi, Banu Hatice Gürcüm, 2005, Ankara Tekstil malzeme bilgisi, Banu Hatice Gürcüm, 2005, Ankara |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 66 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,59 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması | Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
2 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında Dünyada ve Türkiye’de lif üretim durumları | Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
3 | Lif ile ilgili tanımlar ve sınıflandırma | |
4 | Bitkisel liflere giriş | |
5 | Pamuk lifi, üretimi ve özellikleri | |
5 | Pamuk lifi, üretimi ve özellikleri | |
7 | Keten, kenevir ve jüt lifi, üretimi ve özellikleri | Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
8 | Ara Sınav.Keten, kenevir ve jüt lifi, üretimi ve özellikleri | Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
7 | Keten, kenevir ve jüt lifi, üretimi ve özellikleri | Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
10 | Hayvansal liflere giriş | |
11 | Yün lifi üretimi ve özellikleri | |
12 | Tiftik, Keşmir, angora, deve, lama, alpaga, liflerinin üretimi ve özellikleri | Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
13 | İpek liflerinin üretimi ve özellikleri | |
13 | İpek liflerinin üretimi ve özellikleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dünyada ve Türkiye de doğal lif üretim durumlarını kavrayabilme | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Hayvansal ve bitkisel lifleri sınıflandırma fiziksel ve kimyasal özelliklerini kavrayabilme | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Hayvansal ve bitkisel liflerin tekstilde kullanım yerlerini kavrayabilme | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Dünyada ve Türkiye de doğal lif üretim durumlarını kavrayabilme | Ders Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Hayvansal ve bitkisel lifleri sınıflandırma fiziksel ve kimyasal özelliklerini kavrayabilme | Ders Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Hayvansal ve bitkisel liflerin tekstilde kullanım yerlerini kavrayabilme | Ders Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Dünyada ve Türkiye de doğal lif üretim durumlarını kavrayabilme | Ders Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Hayvansal ve bitkisel lifleri sınıflandırma fiziksel ve kimyasal özelliklerini kavrayabilme | Ders Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Hayvansal ve bitkisel liflerin tekstilde kullanım yerlerini kavrayabilme | Ders Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Dünyada ve Türkiye de doğal lif üretim durumlarını kavrayabilme | Ders Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Hayvansal ve bitkisel lifleri sınıflandırma fiziksel ve kimyasal özelliklerini kavrayabilme | Ders Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Hayvansal ve bitkisel liflerin tekstilde kullanım yerlerini kavrayabilme | Ders Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dünyada ve Türkiye de doğal lif üretim durumlarını kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hayvansal ve bitkisel lifleri sınıflandırma fiziksel ve kimyasal özelliklerini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hayvansal ve bitkisel liflerin tekstilde kullanım yerlerini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dünyada ve Türkiye de doğal lif üretim durumlarını kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hayvansal ve bitkisel lifleri sınıflandırma fiziksel ve kimyasal özelliklerini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hayvansal ve bitkisel liflerin tekstilde kullanım yerlerini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dünyada ve Türkiye de doğal lif üretim durumlarını kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hayvansal ve bitkisel lifleri sınıflandırma fiziksel ve kimyasal özelliklerini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hayvansal ve bitkisel liflerin tekstilde kullanım yerlerini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dünyada ve Türkiye de doğal lif üretim durumlarını kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hayvansal ve bitkisel lifleri sınıflandırma fiziksel ve kimyasal özelliklerini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hayvansal ve bitkisel liflerin tekstilde kullanım yerlerini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |