EN
  • Anasayfa
  • TOZ101 Tekstil Maddeleri I (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
TOZ101 - Tekstil Maddeleri I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tekstil Maddeleri I TOZ101 1 2 + 1 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TEKSTİL TEKNOLOJİSİ - DOKUMA
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Yücel BİLGİN
Ders Veren
Amaç

Doğal liflerin üretimi ve özellikleri hakkında temel bilgileri vermektir.

Ders İçeriği

1-Lif ve Elyafın Tanımı, Tekstil Liflerinin Sınıflandırılması, 2-Bitkisel Liflerin Elde Edilişi, Yapıları ve Özellikleri, 3- Hayvansal Liflerin Elde Edilişi, Yapıları ve Özellikleri

Ders Kaynakları Tekstil malzeme bilgisi, Banu Hatice Gürcüm, 2005, Ankara
Tekstil malzeme bilgisi, Banu Hatice Gürcüm, 2005, Ankara
Tekstil malzeme bilgisi, Banu Hatice Gürcüm, 2005, Ankara
Tekstil malzeme bilgisi, Banu Hatice Gürcüm, 2005, Ankara
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 66
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,59
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması Ders Beyin Fırtınası Laboratuar
2 Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında Dünyada ve Türkiye’de lif üretim durumları Ders Beyin Fırtınası Laboratuar
3 Lif ile ilgili tanımlar ve sınıflandırma
4 Bitkisel liflere giriş
5 Pamuk lifi, üretimi ve özellikleri
5 Pamuk lifi, üretimi ve özellikleri
7 Keten, kenevir ve jüt lifi, üretimi ve özellikleri Ders Beyin Fırtınası Laboratuar
8 Ara Sınav.Keten, kenevir ve jüt lifi, üretimi ve özellikleri Ders Beyin Fırtınası Laboratuar
7 Keten, kenevir ve jüt lifi, üretimi ve özellikleri Ders Beyin Fırtınası Laboratuar
10 Hayvansal liflere giriş
11 Yün lifi üretimi ve özellikleri
12 Tiftik, Keşmir, angora, deve, lama, alpaga, liflerinin üretimi ve özellikleri Ders Beyin Fırtınası Laboratuar
13 İpek liflerinin üretimi ve özellikleri
13 İpek liflerinin üretimi ve özellikleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dünyada ve Türkiye de doğal lif üretim durumlarını kavrayabilme Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Hayvansal ve bitkisel lifleri sınıflandırma fiziksel ve kimyasal özelliklerini kavrayabilme Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Hayvansal ve bitkisel liflerin tekstilde kullanım yerlerini kavrayabilme Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Dünyada ve Türkiye de doğal lif üretim durumlarını kavrayabilme Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Hayvansal ve bitkisel lifleri sınıflandırma fiziksel ve kimyasal özelliklerini kavrayabilme Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Hayvansal ve bitkisel liflerin tekstilde kullanım yerlerini kavrayabilme Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Dünyada ve Türkiye de doğal lif üretim durumlarını kavrayabilme Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Hayvansal ve bitkisel lifleri sınıflandırma fiziksel ve kimyasal özelliklerini kavrayabilme Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Hayvansal ve bitkisel liflerin tekstilde kullanım yerlerini kavrayabilme Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Dünyada ve Türkiye de doğal lif üretim durumlarını kavrayabilme Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Hayvansal ve bitkisel lifleri sınıflandırma fiziksel ve kimyasal özelliklerini kavrayabilme Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Hayvansal ve bitkisel liflerin tekstilde kullanım yerlerini kavrayabilme Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Dünyada ve Türkiye de doğal lif üretim durumlarını kavrayabilme - - - - - - - - - - - - - -
Hayvansal ve bitkisel lifleri sınıflandırma fiziksel ve kimyasal özelliklerini kavrayabilme - - - - - - - - - - - - - -
Hayvansal ve bitkisel liflerin tekstilde kullanım yerlerini kavrayabilme - - - - - - - - - - - - - -
Dünyada ve Türkiye de doğal lif üretim durumlarını kavrayabilme - - - - - - - - - - - - - -
Hayvansal ve bitkisel lifleri sınıflandırma fiziksel ve kimyasal özelliklerini kavrayabilme - - - - - - - - - - - - - -
Hayvansal ve bitkisel liflerin tekstilde kullanım yerlerini kavrayabilme - - - - - - - - - - - - - -
Dünyada ve Türkiye de doğal lif üretim durumlarını kavrayabilme - - - - - - - - - - - - - -
Hayvansal ve bitkisel lifleri sınıflandırma fiziksel ve kimyasal özelliklerini kavrayabilme - - - - - - - - - - - - - -
Hayvansal ve bitkisel liflerin tekstilde kullanım yerlerini kavrayabilme - - - - - - - - - - - - - -
Dünyada ve Türkiye de doğal lif üretim durumlarını kavrayabilme - - - - - - - - - - - - - -
Hayvansal ve bitkisel lifleri sınıflandırma fiziksel ve kimyasal özelliklerini kavrayabilme - - - - - - - - - - - - - -
Hayvansal ve bitkisel liflerin tekstilde kullanım yerlerini kavrayabilme - - - - - - - - - - - - - -