EN
  • Anasayfa
  • BLP108 Masaüstü Uygulama Geliştirme (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
BLP108 - Masaüstü Uygulama Geliştirme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Masaüstü Uygulama Geliştirme BLP108 2 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün Öğretim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Muhammet KARADENİZ
Ders Veren
Amaç

Bu ders ile öğrencinin, görsel programlama ile veritabanı uygulamaları geliştirerek, uygulama dağıtım paketleri hazırlama ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Yerel ve uzak veritabanlarına bağlantı, basit ve gelişmiş sorgulamalar yapma, program kurulumu hazırlama.

Ders Kaynakları C#´I kavramak, Tom Archer, Arkadaş yayınları, ISBN:9755092862
Her Yönüyle C#, Sefer Algan, Pusula Yayıncılık, ISBN : 9789756477175
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 13 26
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 13 13
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 13 13
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 123
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,82
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yerel veri tabanına bağlanmak ve verileri listelemek Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders
2 Yerel veritabanında verileri işlemek
3 Yerel veritabanında istenilen kayda / kayıtlara ulaşmak
4 Uzak veritabanına bağlanmak ve verileri listelemek Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders
5 Uzak veritabanında verileri işlemek
6 Basit sorgular yapmak Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders
7 İstatistiksel sorgular yapmak Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders
7 İstatistiksel sorgular yapmak Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders
9 Veritabanından grafikler elde etmek Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders
10 Veritabanından raporlama yapmak
11 Bileşen oluşturmak ve eklemek
12 Yardım dosyaları hazırlamak
13 Veritabanı kurulum seti hazırlamak Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders
14 Program kurulum seti hazırlamak Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kurulum paketi hazırlamak Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Uzak veri tabanı ile çalışmak Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Yerel veri tabanı ile çalışmak Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Gelişmiş uygulamalar yapmak Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Kurulum paketi hazırlamak - - - - - - - - - - - -
Uzak veri tabanı ile çalışmak - - - - - - - - - - - -
Yerel veri tabanı ile çalışmak - - - - - - - - - - - -
Gelişmiş uygulamalar yapmak - - - - - - - - - - - -