Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri C Programlama | BLP224 | 2 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders laboratuvar ortamında teorik anlatımın ardından bilgisayar başında adım adım uygulamalı olarak işlenecektir. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Serkan SÖKMEN |
Ders Veren | |
Amaç |
C programlama dilini kullanarak bir programlama dilinin yapısını anlayabilme ve kullanabilme. |
Ders İçeriği |
C programlama dili ile ilgili tanım ve yapıları kavrayabilme. C dilindeki yapısal özellikleri kavrayabilme ve programlarında kullanabilme. Döngü ve dallanma yapılarını kavrayabilme ve uygulayabilme. Dizi yapılarını kavrayabilme ve uygulayabilme. Standart fonksiyonları problemlerde doğru bir şekilde kullanabilme. Kendi ihtiyacına uygun alt programları oluşturabilme. |
Ders Kaynakları |
C Programlama Dili, G. Murat TAŞBAŞI
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Programlama ve Temel Kavramlar | Ders Laboratuar |
2 | C'ye Giriş | Ders Laboratuar |
3 | Sabitler, Değişkenler ve Operatörler | Ders Laboratuar |
4 | Kontrol Yapıları, Döngüler | Ders Laboratuar |
5 | Fonksiyonlar ve Yapısal Programlar | Ders Laboratuar |
6 | Diziler | Ders Laboratuar |
7 | Göstericiler(Pointers) | Ders Laboratuar |
7 | Göstericiler(Pointers) | Ders Laboratuar |
9 | Stringler | Ders Laboratuar |
10 | Önişlemci Komutları | Ders Laboratuar |
11 | Yapılar(Structures) | Ders Laboratuar |
12 | Dosya işlemleri | Ders Laboratuar |
13 | C'de Grafik | Ders Laboratuar |
13 | C'de Grafik | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
C programlama dilinde soyutlama ve arayüzleri kullanarak daha büyük sorunlara çözümler tasarlayabilir | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
C programlama dili ile ilgili tanım ve yapıları bilir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
C programlama dilinde basit problemler için çözümler tasarlayabilir | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
C programlama dilinde soyutlama ve arayüzleri kullanarak daha büyük sorunlara çözümler tasarlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
C programlama dili ile ilgili tanım ve yapıları bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
C programlama dilinde basit problemler için çözümler tasarlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |