Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Delphi Programlama | BLP225 | 4 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Arif GÜNEL |
Ders Veren | |
Amaç |
Delphi Programlama Dilini Öğrenme |
Ders İçeriği |
Programlama Nedir? Programlama Kavramları ve Sorun Çözme. Programlama Dilleri, Program Yazarken Kullanılan Elemanlar. (Değişkenler, Sabitler, Operatörler), Algoritmaya Giriş? Algoritma Şekilleri ve Kullanımı. Karar Yapıları, Karar Yapıları ve Algoritma Örnekleri, Döngü Yapıları ve Algoritma Örnekleri, Döngü ve Karar Yapıları Örnekleri, Delphi diline giriş, Delphi dilinde Algoritma Karşılıkları, Delphi dilinde Karar ve Döngü Yapıları, Delphi çok kullanılan Fonksiyonlar |
Ders Kaynakları |
Ders Notları
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Programlama Nedir? Programlama Kavramları ve Sorun Çözme.Programlama Dilleri | Ders Beyin Fırtınası |
2 | Değişkenler, Sabitler, Operatörler | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Karar Yapıları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Karar Yapıları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Döngü Yapıları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Döngü Yapıları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Sınav | |
8 | Fonksiyonlar | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
8 | Fonksiyonlar | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
10 | Alt Programlar | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
10 | Alt Programlar | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
10 | Alt Programlar | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
10 | Alt Programlar | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
10 | Alt Programlar | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Delphi programlama dilinde basit problemler için çözümler tasarlayabilir | Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Delphi programlama dilinde soyutlama ve arayüzleri kullanarak daha büyük sorunlara çözümler tasarlayabilir | Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Delphi programlama dili ile ilgili tanım ve yapıları bilir | Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Delphi programlama dilinde basit problemler için çözümler tasarlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Delphi programlama dilinde soyutlama ve arayüzleri kullanarak daha büyük sorunlara çözümler tasarlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Delphi programlama dili ile ilgili tanım ve yapıları bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |