Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Java Programlama | BLP227 | 3 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün Öğretim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman SELVİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders ile öğrenciye; nesne tabanlı bir dil kullanarak programlama yapabilecektir. |
Ders İçeriği |
Nesneye yönelik bir dilde veri tipleri, sınıf, nesne, fonksiyon, dizi ve kontrol yapıları kavramlarını anlayamak ve bunları kullanarak program üretebilmek |
Ders Kaynakları |
DeitelaDeitel, Java How to Program, Pearson Edu, 2012
Prof. Dr. Timur Karaçay, Java ile Nesne Programlama, 2012 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 13 | 26 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş | Ders Laboratuar |
2 | Java Programlama İçin Gerekli Yazılımların Kurulması (Netbeans)- Sabit, Değişken Kullanımı | Ders Laboratuar |
3 | Nesne ve Sınıf kavramı | Ders Laboratuar |
4 | Nesne ve Sınıf kavramı 2 | Ders Laboratuar |
5 | Fonksiyonlar | Ders Laboratuar |
6 | Fonksiyonların aşırı yüklenmesi | |
7 | Setter Getter Metotları | Ders Laboratuar |
8 | Ara Sınav | |
8 | Setter Getter Metotları Uygulamalar | |
8 | Setter Getter Metotları Uygulamalar | |
10 | Yapılandırıcılar | |
11 | Yapılandırıcılar uygulamaları | |
12 | Swing arayüzü | Ders Laboratuar |
12 | Swing arayüzü | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Nesneye yönelik programlamaya giriş ve sınıf kavramını öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Nesne ve sınıf ile ilgili problemlere çözüm üretebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yapılandırıcılar, nesne pointer ‘ları, in-line fonksiyonlar, nesne dizilerini anlatabilir ve yorumlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
This pointer ‘ı, bellekte yer ayırma, başvuru değişkeni, windows form uygulamalarını anlatabilir ve yorumlayabilir | Yazılı Sınav | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Swing arayüzü ve dosyalamayı kullanarak uygulamalar geliştirebilir. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Saha / Arazi Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nesneye yönelik programlamaya giriş ve sınıf kavramını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nesne ve sınıf ile ilgili problemlere çözüm üretebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yapılandırıcılar, nesne pointer ‘ları, in-line fonksiyonlar, nesne dizilerini anlatabilir ve yorumlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
This pointer ‘ı, bellekte yer ayırma, başvuru değişkeni, windows form uygulamalarını anlatabilir ve yorumlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Swing arayüzü ve dosyalamayı kullanarak uygulamalar geliştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |