Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Veri Tabanı Uygulamaları | BLP254 | 3 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bilgisayar laboratuarında örnek uygulama geliştirilerek yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Musa TURKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
C# programlama dili ile veritabanı uygulamaları geliştirmek, orm araçlarını tanımak, veri kaynaklarına erişmek, verilerin sunulduğu arayüzleri tasarlamak konularında bilgi sahibi olmak amaçlanmaktadır. Verilerin sunulduğu arayüzlerin tasarımında kullanılan teknolojilerin tanıtılması hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Entity Framework kullanmak, data model katmanı oluşturmak, proje katmanlarını planlamak, yetkilendirmeyi dinamik kontrol etmek, web uygulamalarında veritabanı kullanmak, windows form uygulamalarında veritabanı kullanmak, windows form tasarımı, web tasarımı, html, css kavramları |
Ders Kaynakları |
https://msdn.microsoft.com/tr-tr/library/dd492132.aspx
https://docs.microsoft.com/tr-tr/aspnet/ https://www.asp.net/ https://www.acikakademi.com https://www.w3schools.com/asp/webpages_intro.asp http://www.entityframeworktutorial.net/ |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 10 | 1 | 10 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel C# Kavramları | Ders Gösterim |
2 | Entity Framework Kullanmak | |
3 | Katmanlı Mimari ile Uygulama Geliştirmek | Ders Gösterim |
4 | Uygulama İş Katmanı Tanımlamak, Katman Bağımlılıkları | Ders Gösterim |
5 | Entity Framework Sorgu Teknikleri | |
6 | Windows Form Kontrolleri | Ders Gösterim Laboratuar |
7 | Windows Form Veri Listeleme Kontrollerini Kullanmak | |
8 | Dinamik Windows Form Kontrolleri Oluşturmak, Windows Form Olayları, Özel Olay Tanımlamak | |
9 | Web Uygulamalarının Yapısı | |
10 | Web Uygulamalarında Ekran Tasarımı, CSS Tasarım Özellikleri | |
11 | Dinamik Web Uygulaması Geliştirme | |
12 | Java Script ve Ajax Kullanımı | |
13 | Http Module Geliştirmek | |
14 | Web Uygulamalarında Güvenlik |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sistem Analizi Yapabilmek | |||
Asp .Net Web Uygulaması Geliştirme | |||
ORM Araçlarını Kullanmak. | Ödev / Proje | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Windows Forms Uygulama Geliştirme | |||
Güvenli Web Uygulaması Geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sistem Analizi Yapabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Asp .Net Web Uygulaması Geliştirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
ORM Araçlarını Kullanmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Windows Forms Uygulama Geliştirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Güvenli Web Uygulaması Geliştirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |