Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Matematik II | MAT122 | 2 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şamil AKÇAĞIL |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin dönem içerisinde gösterilecek matematik konularını öğrenmeleri, analitik düşünce yeteneğini kazanmaları, ekonomi ve iş hayatında karşılarına çıkabilecek matematik problemlerini modelleyerek, çözmeleri ve yorumlayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Türev kuralları, Türevin geometrik uygulamaları, Maksimum ve minimum noktalar, Optimizasyon Problemleri, Ekonomi ve İş hayatında Marjinal Analiz, Belirsiz İntegral, Belirli İntegral, Matrisler ve Determinant, Lineer Denklem Sistemleri |
Ders Kaynakları |
Balcı M., Genel Matematik-1, Balcı Yayınları, 2008.
Mahmut Koçak, Doğa ve Sosyal Bilimler İçin Genel ve Temel Matematik,Kampüs Yayıncılık,2014 Aytaç M., Sevüktekin M., Işığıçok E., Sosyal Bilimlerde Matematik, Ezgi Kitapevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2006 - 2007 2008 - 2009 2007 - 2008 2003 - 2004 2005 - 2006 2004 - 2005 2002 - 2003 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2013 - 2014 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 8 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 13 | 39 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
Final | Final | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Türev kavramı, ortalama değişim ve türevin geometrik yorumu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
2 | Bazı temel türev alma kuralları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
3 | Üstel ve logaritmik fonksiyonlarda türev alma, bileşke fonksiyonlarda türev alma, yüksek mertebeden türev alma kuralları ve L’hospital kuralı ve uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
4 | Fonksiyonların artan azalan olduğu aralıkları ve yerel maksimum ve minimum noktalarını bulma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
5 | Fonksiyonun konkav ve konveks olduğu aralıkları ve fonksiyonların büküm noktalarını bulma, grafikte yorumlama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
6 | Ortalama maliyet, ortalama gelir ve ortalama kar fonksiyonları ve marjinal maliyet, marjinal gelir ve marjinal kar fonksiyonlarını hesaplama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
7 | Optimizasyon problemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
8 | Belirsiz integral, temel integral alma teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
9 | Belirli integral , bazı uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
10 | Belirli integral kullanarak alan hesaplama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
11 | Matris tanımı, matrislerde cebirsel işlemler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
12 | Determinant tanımı ve bir matrisin tersini hesaplama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
13 | Lineer denklem sistemlerinin matrisler yardımı ile çözülmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
14 | Yok etme metodu ve Gauss yok etme metodu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türev ve integral alma kurallarını bilir. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Lineer denklemleri sistemlerini matrisler yardımıyla çözer. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Matris ve determinant konularını kavrar ve konular ile ilgili işlemleri yapar. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Fonksiyonlarda limit ve süreklilik kavramlarını açıklar ve uygulamaları yapar. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türev ve integral alma kurallarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Lineer denklemleri sistemlerini matrisler yardımıyla çözer. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matris ve determinant konularını kavrar ve konular ile ilgili işlemleri yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fonksiyonlarda limit ve süreklilik kavramlarını açıklar ve uygulamaları yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |