EN
  • Anasayfa
  • MOS203 Pazarlama (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MOS203 - Pazarlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Pazarlama MOS203 3 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüzyüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali PAYLAN
Ders Veren Öğr. Gör. Ersen Cemal SONGİL
Amaç

Pazarlama ilkelerinin ve pazarlamada yönetsel uygulamaların kavranması

Ders İçeriği

Pazarlama ile ilgili Temel Kavramlar; Pazarlama Fonksiyonları; Pazarlamada Karar Verme; Pazarlama Planlaması; Pazarlama Yönetim Süreci; Pazarlamanın Çevre Koşulları; Satın Alma Davranışları; Hedef Pazar Kararları; Pazarlama karması Elemanlarına ilişkin Kararlar; Pazarlama planı; Pazarlama Faaliyetlerinin Denetimi

Ders Kaynakları Pazarlama İlkeleri, İsmet Mucuk,Türkmen Kitabevi, İstanbul,2017.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 51
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlamanın Tanımı, Kapsamı, Gelişimi, Pazarlama Kavramı ve Yeni Trendler
2 Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları
3 Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü
4 Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi
5 Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
6 Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma ve Satış Tahminleri
7 Ürün
8 Tutundurma (Pazarlama İletişimi) Ders
9 Pazar Bölümlendirme Ders
11 Kişisel Satış ve Satış Geliştirme
12 Reklam ve Halkla İlişkiler
13 İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama
13 Hizmet Pazarlaması Ders
14 Dağıtım: Dağıtım Kanalları, Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Disiplinlerarası da dahil takımlarda çalışma becerisi Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi 3 3 5 4 4 2 5 4 4 3 4 5
Disiplinlerarası da dahil takımlarda çalışma becerisi 5 4 4 5 3 3 4 3 5 4 5 3
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi - - - - - - - - - - - -
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi - - - - - - - - - - - -
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi. 5 4 4 - 5 5 3 3 4 4 5 3