EN
  • Anasayfa
  • BLP127 Temel Elektronik (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BLP127 - Temel Elektronik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Temel Elektronik BLP127 3 2 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Arif GÜNEL
Ders Veren
Amaç

Öğrencilere temel elektronik konuları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.

Ders İçeriği

Temel elektronik kavramları. Akım gerili ve direnç kavramları. AC DC devreler. Pasif devre elemanları. Frekans, Alternans, Periyot kavramları. İletken, yalıtkan ve yarıiletken kavramları.Direnç çeşitleri.Seri paralel bağlantı türleri.Ohm kanunu. Kirchhoff kanunları. Kondansatörler ve Bobinlerin yapısı ve çeşitleri. Diyotlar, ve Transistörlerin yapısı, çeşitleri, örnek kullanım yerleri, Sayı Sistemleri, Ölçme aleti kullanımı.

Ders Kaynakları ELEKTRONİK DEVRE ELEMANLARI EĞİTİM KİTABI
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 10 10
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 10 10
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 17 1 17
Final Final 22 1 22
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel Kavramlar
2 Akım gerilim ve direnç kavramları
3 AC DC Devreler
4 Frekans, Alternans, Periyot kavramları
5 İletken, yalıtkan ve yarıiletken kavramları.
6 Ohm kanunu.
8 Kirchhoff kanunları.
9 Kondansatörler yapısı ve çeşitleri.
10 Ölçme aleti kullanımı
11 Bobin, Transformatör yapısı ve çeşitleri.
12 Diyotlar, ve Transistörlerin yapısı, çeşitleri, örnek kullanım yerleri,
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Elektronikteki temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
Kondansatör ve bobinin devredeki görevini bilir.
Ohm ve Kirchhoff Kanunları ile devre çözümü yapar.
Sayı sistemleri ile bilgisayarın çalışması arasında ilişki kurar.
Akım, Gerilim ve Direnç arasında bağlantı kurar
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Elektronikteki temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak - - - - - - - - - - - -
Kondansatör ve bobinin devredeki görevini bilir. - - - - - - - - - - - -
Ohm ve Kirchhoff Kanunları ile devre çözümü yapar. - - - - - - - - - - - -
Sayı sistemleri ile bilgisayarın çalışması arasında ilişki kurar. - - - - - - - - - - - -
Akım, Gerilim ve Direnç arasında bağlantı kurar - - - - - - - - - - - -