Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Diksiyon ve Etkili Konuşma I | TTP102 | 2 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım ve tartışma |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı; öğrencilere mesleklerinin gerektirdiği diksiyon ve etkili konuşma becerilerinin gelişiminde rol alan teknik alt yapıyı kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Dil, kültür ilişkisi, etkili konuşmanın ana faktörleri, konuşma stili ve diksiyon, konuşmanın teknik altyapıları; ses, nefes ve boğumlanma çalışmaları, ses bilimsel değişimler, tonlama ve vurgu uygulamaları. |
Ders Kaynakları |
Gürzap, C. (2006). Söz Söyleme ve Diksiyon. Remzi Kitapevi, İstanbul.
ŞENBAY, N. (2010). Söz ve Diksiyon Sanatı. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. SELÇUKER, N. (2010). Doğru Güzel ve Etkili Konuşma Diksiyon. Kitapdostu Yayınları, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2008 - 2009 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 10 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,22 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriği ile ilgili bilgilendirme | Ders |
2 | Dil-Kültür İlişkisi ve Modern Dil Bilim Çalışmaları | Tartışmalı Ders |
3 | Etkili Konuşmayı Belirleyen Ana Faktörler ve Özellikleri | Tartışmalı Ders |
4 | Konuşma Stili ve Diksiyon Kavramı | Tartışmalı Ders |
5 | Konuşmanın Teknik Altyapısı; Nefes | Ders |
6 | Nefes Çalışmaları | Ders |
7 | Konuşmanın Teknik Altyapısı; Ses | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Ses Çalışmaları | Ders |
10 | Konuşmanın Teknik Altyapısı; Boğumlanma | Ders |
11 | Boğumlanma Çalışmaları | Ders |
12 | Ses Bilimsel Değişimler | Tartışmalı Ders |
13 | Diksiyon, Vurgu ve Tonlama | Ders |
14 | Vurgu ve Tonlama Çalışmaları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Etkin konuşma öğelerine hâkim olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Diksiyon ve etkili konuşmanın gerektirdiği teknik altyapı süreçlerini uygulamayı öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dil-düşünce etkileşiminde farkındalık kazanır ve doğru dil kullanımı için gereken bilgi edinimi ve bilişsel gelişimin önemini kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Etkin konuşma öğelerine hâkim olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Diksiyon ve etkili konuşmanın gerektirdiği teknik altyapı süreçlerini uygulamayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dil-düşünce etkileşiminde farkındalık kazanır ve doğru dil kullanımı için gereken bilgi edinimi ve bilişsel gelişimin önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |