Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Farmakoloji II | TTP205 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. İrem YAZICI |
Ders Veren | Öğr. Gör. İrem YAZICI |
Amaç |
Öğrenci enfeksiyon hastalıklarında etkili olan, solunum sistemine ve sinir sistemine etki eden ilaçları bilecektir. |
Ders İçeriği |
Kemoterapötiklere Giriş, Enfeksiyon Tedavisinin Farmakolojik Esasları, Penisilinler, Sefalosporinler, Makrolidler, Tetrasiklinler, Anti- Viral İlaçlar, Anti-Fungal İlaçlar, Otonom 'Sinir Sistemlerine Giriş, Otonom Sinir Sistemi İlaçların Sınıflandınlması, Kolinomimetik İlaçlar, Parasempatolitik İlaçlar, Sempotolitik İlaçlar, Gang1iyon Blokörleri ve Uygulamaları. Laksatif İlaçlar, Antı-Emetik ve Emetik İlaçlar, Motilite Bozukluklarında Kullanılan İlaçlar, Solunum Sisteminin Fonksiyonel Anatomisi, Solunum Sisteminin Fonksiyonel Fizyolojisi, Antı-Tussıf, Tedavide Kullanılan İlaçlar, Astım Tedavisinde Kullanılan İlaçlar, Vitaminlerin Genel Özellikleri, Vitaminlerin Tedavide Kullanılışları, Anemi Tedavisinde Kullanılan İlaçlar. |
Ders Kaynakları |
Edi: Erdoğan M. (1996).Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları. No:223, Eskişehir.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kemoterapötiklere Giriş | |
2 | Enfeksiyon Tedavisinin Farmakolojik Esasları | |
3 | Penisilinler, Sefalosporinler, Makrolidler, Tetrasiklinler | |
4 | Anti- Viral İlaçlar, Anti-Fungal İlaçlar | |
5 | Otonom 'Sinir Sistemlerine Giriş, Otonom Sinir Sistemi İlaçların Sınıflandınlması | |
6 | Parasempatolitik İlaçlar, Sempotolitik İlaçlar | |
7 | Gangliyon Blokörleri ve Uygulamaları | |
8 | Arasınav | |
9 | Laksatif İlaçlar, Antı-Emetik ve Emetik İlaçlar, Motilite Bozukluklarında Kullanılan İlaçlar | |
10 | Solunum Sisteminin Fonksiyonel Anatomisi, Solunum Sisteminin Fonksiyonel Fizyolojisi, Antı-Tussıf, Tedavide Kullanılan İlaçlar | |
11 | Astım Tedavisinde Kullanılan İlaçlar | |
12 | Vitaminlerin Genel Özellikleri, Vitaminlerin Tedavide Kullanılışları | |
13 | Anemi Tedavisinde Kullanılan İlaçlar. | |
14 | Dersin genel değerlendirilmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Enfeksiyon hastalıklarında etkili olan ilaçları bilmek | |||
Solunum sistemine etki eden ilaçları bilmek | |||
Sinir sistemine etki eden ilaçları bilmek. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Enfeksiyon hastalıklarında etkili olan ilaçları bilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Solunum sistemine etki eden ilaçları bilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sinir sistemine etki eden ilaçları bilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |