Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Halk Sağlığı | TTP207 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Bülent TURAN |
Ders Veren | Öğr. Gör. İrem YAZICI |
Amaç |
Sağlık, çevre, beslenme ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi |
Ders İçeriği |
Sağlık-Çevre İlişkisi, Toplum Beslenmesi, Sigara ve Sağlık, Çocuk İhmali ve İstismarı, Afetlerde Sağlık Yönetimi |
Ders Kaynakları |
Tezcan, S. (2006). Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Ankara: Hacettepe Yayınları.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin öğrenim hedeflerinin açıklanması ve dersle ilgili kuralların belirlenmesi | |
2 | Halk Sağlığına Giriş | |
3 | Sağlık-Çevre İlişkisi | |
4 | Üreme Sağlığı | |
5 | Bulaşıcı Hastalıkların kontrolü | |
6 | Gençlerin Sağlığı | |
7 | Toplum Beslenmesi, Sigara ve Sağlık | |
8 | Ara sınav,Bağışıklık sistemi | |
9 | Kronik Hastalıkların Kontrolü | |
10 | Afetlerde Sağlık Yönetimi (NBC) | |
11 | Afetlerde Sağlık Yönetimi (Deprem) | |
12 | Toplum Ruh sağlığı | |
13 | Çocuk İhmali ve İstismarı | |
14 | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Önemli halk sağlığı sorunlarını ve hastalığın boyutlarını öğrenilecek | |||
Önemli hastalıklara yönelik koruyucu, tedavi edici ve geliştirici sağlık hizmetlerini öğrenilecek | |||
Sağlık Programları öğrenilecek | |||
Sağlık hizmetlerinde ekip anlayışını öğrenilecek | |||
Önemli halk sağlığı sorunlarını ve hastalığın boyutlarını öğrenilecek | |||
Önemli hastalıklara yönelik koruyucu, tedavi edici ve geliştirici sağlık hizmetlerini öğrenilecek | |||
Sağlık Programları öğrenilecek | |||
Sağlık hizmetlerinde ekip anlayışını öğrenilecek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Önemli halk sağlığı sorunlarını ve hastalığın boyutlarını öğrenilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Önemli hastalıklara yönelik koruyucu, tedavi edici ve geliştirici sağlık hizmetlerini öğrenilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık Programları öğrenilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık hizmetlerinde ekip anlayışını öğrenilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Önemli halk sağlığı sorunlarını ve hastalığın boyutlarını öğrenilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Önemli hastalıklara yönelik koruyucu, tedavi edici ve geliştirici sağlık hizmetlerini öğrenilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık Programları öğrenilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık hizmetlerinde ekip anlayışını öğrenilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |