Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Pazar Planlaması ve Araştırmaları | TTP214 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. İsmail FUNDA |
Ders Veren | |
Amaç |
Pazarlama alanında sürdürülmekte olan araştırma teknik ve yöntemleri ile ilgili gerekli bilgilerin verilmesi ve pazarlama araştırması alanındaki bilgi eksikliklerinin giderilmesi. Ders pazarlama fonksiyonları hakkında temel kararlar, pazarlamanın artan önemi üzerinde yoğunlaşmaktadır. Pazarlama süreçlerine stratejik yaklaşıma ilişkin temel bilgileri sağlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Temel Kavramlar/Pazarlama Kararları/Risk ve Belirsizlik Halinde Karar Alma/Hipotez Testleri/Örnekleme/ Pazarlama Araştırma Süreci/Korelasyon Analizi/ Regresyon Analizi |
Ders Kaynakları |
Nakip Mahir, Pazarlama Araştırması, Seçkin Yayınları, İlhan Cemalcılar, Pazarlama Araştırması
Pazarlama Stratejileri: Yönetsel Bir Yaklaşım - Ömer Torlak , Remzi Altunışık - Beta Yayınevi Güncel Pazarlama Konuları - Kenan Aydın - Beta Yayınevi Strategic Marketing - Todd A. Mooradian, Kurt Matzler, Lawrance J. Ring |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,82 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi, Pazar Odaklılık ve Stratejik Düşünme | |
2 | Jenerik Pazarlama Stratejileri ve Rekabet Avantajlarının Sürdürülebilirliği | |
3 | Stratejik Pazarlama Planlaması | |
4 | İşletme Analizi | |
5 | Sektör ve Rekabet Analizi | |
6 | Müşteri Analizi | |
7 | ara sınav | |
8 | Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği Analizi | |
9 | Rekabet ve Konumlandırma Stratejileri | |
10 | Yeni Ürünler İçin Konumlandırma Stratejileri | |
11 | Büyüme Dönemi İçin Pazarlama Stratejileri | |
12 | Olgunluk Dönemi İçin Pazarlama Stratejileri | |
13 | Düşüş Dönemi İçin Pazarlama Stratejileri | |
14 | Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Müşteri ilişkileri yönetimi hakkında bilgi sahibi olurlar. | |||
Pazarda rekabet stratejileri hakkında bilgi sahibi olurlar. | |||
Pazarlama araştırması süreci incelenir. | |||
Etkili pazarlama ilkeleri, stratejileri ve çalışmaları hakkında bilgi sağlama |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Müşteri ilişkileri yönetimi hakkında bilgi sahibi olurlar. | - | - | - | 5 | - | 4 | - | - | 4 | - | 4 | 5 | - | - |
Pazarda rekabet stratejileri hakkında bilgi sahibi olurlar. | - | - | - | 5 | - | 4 | - | - | 5 | - | 4 | 5 | - | - |
Pazarlama araştırması süreci incelenir. | - | - | - | 4 | - | 4 | - | - | 4 | - | 4 | 5 | - | - |
Etkili pazarlama ilkeleri, stratejileri ve çalışmaları hakkında bilgi sağlama | - | - | - | 5 | - | 4 | - | - | 4 | - | 4 | - | - | - |