EN
  • Anasayfa
  • TTP203 Diksiyon ve Etkili Konuşma II (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TTP203 - Diksiyon ve Etkili Konuşma II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Diksiyon ve Etkili Konuşma II TTP203 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım ve tartışma
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ
Ders Veren Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ
Amaç

Bu dersin amacı; öğrencilere mesleklerinin gerektirdiği doğru bir diksiyon ve etkili bir konuşma temelinde, kişilerarası ilişkileri yönetebilme ve ikna becerilerini kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Diksiyonda artikülasyon, tonlama ve vurgulama uygulamaları ve bu öğelerin anlam yaratmadaki etkileri, etkili konuşma sürecinde kaynak ve hedef kitlenin değerlendirilmesi, ikna sürecinde rol alan sosyal güç, sosyal etki ve kanıt seçimi gibi stratejik etkenler.

Ders Kaynakları Gürzap, C. (2006). Söz Söyleme ve Diksiyon. Remzi Kitapevi, İstanbul.
ŞENBAY, N. (2010). Söz ve Diksiyon Sanatı. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
SELÇUKER, N. (2010). Doğru Güzel ve Etkili Konuşma Diksiyon. Kitapdostu Yayınları, İstanbul.
İkna Edici İletişim, (2014). Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 10 30
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 4 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 25 1 25
Final Final 35 1 35
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders içeriği ile ilgili bilgilendirme Ders
2 Diksiyonda Artikülasyonun Önemi Ders
3 Artikülasyon Çalışmaları Ders
4 Tonlama, Vurgu ve Anlam Değişikliği Uygulamaları Tartışmalı Ders
5 Etkili Konuşma Süreci Ders
6 Kaynak Güvenilirliği Yaratmak Tartışmalı Ders
7 Demografik ve Psikografik Değerlendirmelerle Konuşmayı Düzenlemek Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Etkili Konuşma Sürecinde Tutum Değiştirme Ders
10 Ayrıntılandırma Olasılığı Modeli Kapsamında Konuşmayı Yapılandırmak Ders
11 Konuşmacı ve Hedef Kitle Arasındaki İlişkilerin Nitelikleri Ders
12 Konuşma Yönetimi; Sosyal Gücün Temelleri Ders
13 Konuşma Yönetimi; Sosyal Etkiyi Arttırmak Ders
14 Konuşma Yönetimi; Kanıt Seçimi ve Etkileri Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mesleğin gerektirdiği ikna sürecini etkili bir diksiyon ve konuşma zemininde gerçekleştirme yöntemlerini kavrar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Birey ve grup etkileşimlerini yönlendiren süreçleri açıklar ve stratejileri kavrar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Meslekte, belirli bir amaç doğrultusunda gerçekleştirilecek konuşma süreçlerini planlayıp kullanabilmeyi öğrenir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Mesleğin gerektirdiği ikna sürecini etkili bir diksiyon ve konuşma zemininde gerçekleştirme yöntemlerini kavrar. - - - - - - 4 5 - - 3 4 - -
Birey ve grup etkileşimlerini yönlendiren süreçleri açıklar ve stratejileri kavrar. - - - - - - 2 5 - - 4 3 - -
Meslekte, belirli bir amaç doğrultusunda gerçekleştirilecek konuşma süreçlerini planlayıp kullanabilmeyi öğrenir. - - - - - - 2 5 - - 5 4 - -