Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Diksiyon ve Etkili Konuşma II | TTP203 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım ve tartışma |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ |
Amaç |
Bu dersin amacı; öğrencilere mesleklerinin gerektirdiği doğru bir diksiyon ve etkili bir konuşma temelinde, kişilerarası ilişkileri yönetebilme ve ikna becerilerini kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Diksiyonda artikülasyon, tonlama ve vurgulama uygulamaları ve bu öğelerin anlam yaratmadaki etkileri, etkili konuşma sürecinde kaynak ve hedef kitlenin değerlendirilmesi, ikna sürecinde rol alan sosyal güç, sosyal etki ve kanıt seçimi gibi stratejik etkenler. |
Ders Kaynakları |
Gürzap, C. (2006). Söz Söyleme ve Diksiyon. Remzi Kitapevi, İstanbul.
ŞENBAY, N. (2010). Söz ve Diksiyon Sanatı. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. SELÇUKER, N. (2010). Doğru Güzel ve Etkili Konuşma Diksiyon. Kitapdostu Yayınları, İstanbul. İkna Edici İletişim, (2014). Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 10 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
Final | Final | 35 | 1 | 35 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriği ile ilgili bilgilendirme | Ders |
2 | Diksiyonda Artikülasyonun Önemi | Ders |
3 | Artikülasyon Çalışmaları | Ders |
4 | Tonlama, Vurgu ve Anlam Değişikliği Uygulamaları | Tartışmalı Ders |
5 | Etkili Konuşma Süreci | Ders |
6 | Kaynak Güvenilirliği Yaratmak | Tartışmalı Ders |
7 | Demografik ve Psikografik Değerlendirmelerle Konuşmayı Düzenlemek | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Etkili Konuşma Sürecinde Tutum Değiştirme | Ders |
10 | Ayrıntılandırma Olasılığı Modeli Kapsamında Konuşmayı Yapılandırmak | Ders |
11 | Konuşmacı ve Hedef Kitle Arasındaki İlişkilerin Nitelikleri | Ders |
12 | Konuşma Yönetimi; Sosyal Gücün Temelleri | Ders |
13 | Konuşma Yönetimi; Sosyal Etkiyi Arttırmak | Ders |
14 | Konuşma Yönetimi; Kanıt Seçimi ve Etkileri | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mesleğin gerektirdiği ikna sürecini etkili bir diksiyon ve konuşma zemininde gerçekleştirme yöntemlerini kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Birey ve grup etkileşimlerini yönlendiren süreçleri açıklar ve stratejileri kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Meslekte, belirli bir amaç doğrultusunda gerçekleştirilecek konuşma süreçlerini planlayıp kullanabilmeyi öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mesleğin gerektirdiği ikna sürecini etkili bir diksiyon ve konuşma zemininde gerçekleştirme yöntemlerini kavrar. | - | - | - | - | - | - | 4 | 5 | - | - | 3 | 4 | - | - |
Birey ve grup etkileşimlerini yönlendiren süreçleri açıklar ve stratejileri kavrar. | - | - | - | - | - | - | 2 | 5 | - | - | 4 | 3 | - | - |
Meslekte, belirli bir amaç doğrultusunda gerçekleştirilecek konuşma süreçlerini planlayıp kullanabilmeyi öğrenir. | - | - | - | - | - | - | 2 | 5 | - | - | 5 | 4 | - | - |