Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnsan Kaynakları Yönetimi | TTP112 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. İsmail FUNDA |
Ders Veren | |
Amaç |
Örgütlerde insan kaynakları ihtiyacının belirlenmesi, planlanması ve bu çerçevede eleman tedarikinin sağlanması sürecinin nasıl gerçekleştirildiğinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
İnsan kaynakları kavramı, iş analizi, iş gücü analizi, insan kaynakları planlaması, oryantasyon, kariyer planlama, ücret ve insan kaynakları bilgi sistemi konularını kapsar. |
Ders Kaynakları |
Sabuncuoğlu Zeyyat İnsan Kaynakları Yönetimi
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 66 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,59 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş: Dersin Çerçevesi, Anlamı, Değerlendirme Kriterleri ve Yıl İçi Çalışmalar İle İlgili Bilgiler | |
2 | İnsan Kaynakları Yönetimi: Kavramsal Çerçeve, Tarihsel Gelişimi, Amaçları ve Önemi | |
3 | İş Analizi ve İş Tasarımı | |
4 | İK Planlaması | |
5 | İK Temin ve Seçimi | |
6 | Eğitim ve Geliştirme | |
7 | Performans Değerlendirme | |
8 | ara sınav, konu tekrarı | |
9 | Özgeçmiş Geliştirme ve Değerlendirme Çalışması | |
10 | Kariyer Geliştirme | |
11 | İş değerleme ve Ücret | |
12 | İnsan Kaynakları Yönetiminin Hukuki Boyutları | |
13 | İKY´de Güncel Konular | |
14 | Türkiye'de İKY ve Genel Değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İş Analizinin önemini anlar ve uygular. | |||
İKY´nin örgüt içerisindeki konumunu değerlendirir. | |||
Kariyer kavramının bireysel ve örgütsel boyutta önemini ve nasıl yönetildiğini bilir. | |||
İK temin ve sürecini bireysel ve örgütsel açıdan değerlendirir. | |||
Eğitim fonksiyonun önemi ve işleyişini blir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İş Analizinin önemini anlar ve uygular. | 4 | 3 | - | - | 4 | - | - | - | 4 | - | - | 4 | - | - |
İKY´nin örgüt içerisindeki konumunu değerlendirir. | 4 | 4 | - | - | 4 | - | - | - | 4 | - | - | 5 | - | - |
Kariyer kavramının bireysel ve örgütsel boyutta önemini ve nasıl yönetildiğini bilir. | 5 | 4 | - | - | 4 | - | - | - | 3 | - | - | 4 | - | - |
İK temin ve sürecini bireysel ve örgütsel açıdan değerlendirir. | 5 | 4 | - | - | 3 | - | - | - | 3 | - | - | 5 | - | - |
Eğitim fonksiyonun önemi ve işleyişini blir. | 4 | 3 | - | - | 4 | - | - | - | 5 | - | - | 3 | - | - |