Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Makro İktisat | İKT116 | 2 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim ve ya uzaktan eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Nurbanu HUYUGÜZEL TÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Makro iktisadi yapının işleyişini, milli gelir ile ilgili kavramları ve hesaplama yöntemlerini, istihdam ve işsizlik sorunlarını, para ve enflasyonu, Toplam talep, faiz oranı, fiyatlar ile Milli gelirin denge seviyesini, dış ticaret teorisi ve politikalarını, ekonomik büyüme ve kalkınmayı açıklayabilmektir. |
Ders İçeriği |
Bu derste ana başlıklarıyla; Milli gelir ve istihdam, Para ve para politikaları, Dış ticaret, Ekonomik büyüme, Ekonomik dalgalanma ve gelir dağılımı işlenir. |
Ders Kaynakları |
Yıldırım, Kemal, Makro Ekonomi (2014)
Ünsal, Erdal, Makro İktisada Giriş (2014)
Ünsal, Erdal, Makro İktisat (2014)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2002 - 2003 2005 - 2006 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Makroekonomiye Giriş | Ders |
2 | Milli Hasıla ve Milli Gelirin Ölçümü | Ders |
3 | İşsizlik, Enflasyon ve Uzun Dönem Büyüme | Ders |
4 | Toplam Harcama ve Denge Üretim | Ders |
5 | Toplam Harcama ve Denge Üretim | Ders |
6 | Devlet ve Mali Politika | Ders |
7 | Devlet ve Mali Politika ve ara sınav | Ders |
8 | Para Talebi, Denge Faiz Oranı | Ders |
9 | Mal ve Para Piyasalarında Toplam Talep | Ders |
9 | Mal ve Para Piyasalarında Toplam Talep | Ders |
11 | Toplam Arz ve Denge Fiyat Seviyesi | Ders |
11 | Toplam Arz ve Denge Fiyat Seviyesi | Ders |
13 | IS-LM modelinin oluşumu, birlikte denge, dengesizlikler ve dengesizliklerin giderilmesi. | Ders |
14 | IS-LM modelinde para ve maliye politikalarının güçlü ve zayıf etkileri. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler temel makroekonomi ilkelerini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler milli gelir, işsizlik, bütçe açığı, para arzı, faiz oranı ve ticaret açığı gibi değişkenler arasındaki temel ilişkileri yorumlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler para ve maliye politikalarının ekonomiyi ne şekilde etkilediğini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler para arzı ve para talebi kavramlarını kullanarak faiz oranının para piyasasında nasıl belirlendiğini yorumlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler toplam talep ve toplam arza dayalı basit bir makroekonomik modeli açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler temel makroekonomi ilkelerini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler milli gelir, işsizlik, bütçe açığı, para arzı, faiz oranı ve ticaret açığı gibi değişkenler arasındaki temel ilişkileri yorumlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler para ve maliye politikalarının ekonomiyi ne şekilde etkilediğini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler para arzı ve para talebi kavramlarını kullanarak faiz oranının para piyasasında nasıl belirlendiğini yorumlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler toplam talep ve toplam arza dayalı basit bir makroekonomik modeli açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |