Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kamu Maliyesi | MUH253 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Fatma BÜLBÜL SANAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Devletin mali yapısı, devletin gelir ve giderleri, gelir ve giderlerin bütçe aracılığı ile denkleştirilmesi ve devlet borçlanması, maliye politikası hakkında öğrencilere bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
Kamu sektörü ve kamu hizmetlerinin incelenmesi, Kamu harcamalarının nitel ve nicel gelisimi, karsılastırmalı olarak degerlendirilmesi, Kamu gelirlerinin tanımlanması, vergi teorisinin incelenmesi, Yerel yönetim maliyesi, kamu iktisadi tesebbüsleri ve borçlanma. |
Ders Kaynakları |
Metin Erdem, Doğan Şenyüz ve İsmail Tatlıoğlu. Kamu Maliyesi. 16. Baskı. Bursa: Ekin Yayınevi, 2021.
Abdurrahman Akdoğan. Kamu Maliyesi. 8. Baskı. Ankara: Gazi Kitabevi, 2002. Metin Erdem, Doğan Şenyüz ve İsmail Tatlıoğlu. Kamu Maliyesi. 16. Baskı. Bursa: Ekin Yayınevi, 2021. Abdurrahman Akdoğan. Kamu Maliyesi. 8. Baskı. Ankara: Gazi Kitabevi, 2002. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,63 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kamu Maliyesinin konusu ve diğer Bilim dalları ile ilişkisi | |
2 | Kamu ekonomisi | Ders |
3 | Kamusal mallar | Ders |
4 | Kamu harcamaları | Ders |
4 | Kamu harcamaları | Ders |
4 | Kamu harcamaları | Ders |
8 | Kamu Gelirleri | Ders |
8 | Kamu Gelirleri | Ders |
8 | Kamu Gelirleri | Ders |
11 | Devlet borçları | Ders |
11 | Devlet borçları | Ders |
12 | Devlet bütçesi | Ders |
12 | Devlet bütçesi | Ders |
13 | Maliye politikası | Ders |
13 | Maliye politikası | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kamu Maliyesinin konusu ve diğer bilim dalları ile ilişkisini kavrayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kamu ekonomisi, kamu harcamaları ve kamu gelirleri hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Vergilerin sınıflandırılması, vergileme ilkeleri ve vergileme sorunlarını öğrenme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bütçe ilkeleri, bütçe sistemleri ve bütçe sürecini kavrayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Maliye Politikası hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Devlet borçlanması hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kamu Maliyesinin konusu ve diğer bilim dalları ile ilişkisini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kamu ekonomisi, kamu harcamaları ve kamu gelirleri hakkında bilgi sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Vergilerin sınıflandırılması, vergileme ilkeleri ve vergileme sorunlarını öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bütçe ilkeleri, bütçe sistemleri ve bütçe sürecini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Maliye Politikası hakkında bilgi sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Devlet borçlanması hakkında bilgi sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |