Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel Ekonomi | GEK110 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Deniz GÖKTAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
İktisadi hayatın kavranması, günlük hayatta kullanılan iktisadi kavramların anlaşılması ve iktisadi karar süreçlerindeki rasyonelliğin öğrenilmesi Milli Gelir, Para, Uluslararası İktisadi Faaliyetler, Büyüme, İktisadi Düşünce ve Sistemler hakkında genel bilgiler kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Ekonominin bütününün isleyisinin degerlendirilmesi, üretim ve tüketim fonksiyonu,yatırım kavramı, devlet kesimi ve dıs alem para arz ve talebi genel denge issizlik enflasyon büyüme ve kalkınma. Ekonominin bütününü olusturan ekonomik unsurların davranıslarının degerlendirilmesi, fiyat mekanizmasının isleyisi, tüketici davranısları teorisi üretim ve firma teorisi. |
Ders Kaynakları |
Cleaver, Tony . (2022). Meraklısına Ekonomi (1. baskı.). Nova Kitap.
Ertek, Tümay (2019)İktisada Giriş :Meslek Yüksekokulları İçin Ders Kitabı . Beta Yayıncılık Dilek, Serkan (2017). "İktisada Giriş 1, 1." Baskı, İstanbul: Beta Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 12 | 1 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 10 | 10 |
Final | Final | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ekonomi ve bir sosyal bilim olarak iktisat | Ders |
2 | Üretim faktörleri ve üretim imkanları eğrisi, fırsat maliyeti | Ders |
3 | İhtiyaçlar, istekler, bireysel talep ve talebi etkileyen faktörler | Ders |
4 | Piyasa talebi ve etkileyen faktörler | Ders |
5 | Piyasa arzı ve bireysel arz | Ders |
6 | Piyasa ve fiyat mekanizması | Ders |
6 | Üretim maliyetleri | |
8 | Tam rekabet piyasası | Ders |
9 | Monopol piyasası | Ders |
10 | Eksik rekabet piyasaları | Ders |
11 | Ekonomik faaliyetin ölçümü: Gayrif Safi Yurt içi Hasıla | Ders |
12 | İşsizlik ve enflasyon | Ders |
13 | Para arzı, para talebi, ekonomide bankaların rolü | Ders |
14 | Ödemeler dengesi ve döviz kurları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ekonomi ile ilgili kavram ve konuları günlük ekonomik hayatlarına uygulayabilmek | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Piyasalar arasındaki ilişkiyi anlayabilmek | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Günlük ekonomik hayatlarına uygulayabilmek | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Arz- talep kavramları ve bu kavramları etkileyen faktörleri anlamak | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Ekonomi ile ilgili temel kavramlar ve ekonomik sistemler hakkında bilgi sahibi olmak | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ekonomi ile ilgili kavram ve konuları günlük ekonomik hayatlarına uygulayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Piyasalar arasındaki ilişkiyi anlayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Günlük ekonomik hayatlarına uygulayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Arz- talep kavramları ve bu kavramları etkileyen faktörleri anlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekonomi ile ilgili temel kavramlar ve ekonomik sistemler hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |