Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Proje Tasarımı ve Uygulaması | BLP220 | 2 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Mehmet ESER |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders ile öğrenci edindiği mesleki bilgi birikimini kullanarak sektörde uygulanabilir bir projeyi tüm ayrıntılarıyla oluşturabilecektir |
Ders İçeriği |
Alana yönelik proje konusunu seçilip, bu projenin uygulanması. |
Ders Kaynakları |
Ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Alana Yönelik Proje Konusunu Seçmek | |
5 | Elde Edilen Bilgileri Sunmak | |
3 | Projenin Konularını ve Çalışma Ortamını Analizlerle Belirlemek | |
4 | Proje İçerisinde Kaydedilecek Verileri ve Türlerini Tespit Etmek | |
5 | Elde Edilen Bilgileri Sunmak | |
6 | Projenin Algoritma ve Akış Şemasını Belirlemek | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
7 | Projenin Çalışacağı Platformunu Kurmak | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
8 | Projenin Çalışacağı Platformunu Kurma, sınav. | |
9 | Yapılan Hazırlıkları Sunmak | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
10 | Proje İçin Detay Önerileri Almak, Kod Yazmak ve Test Etmek | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
11 | Projenin Sunumu | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
12 | Proje Kurulum Paketini Hazırlamak | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
13 | Projenin Tüm Aşamalarını İçeren Rapor Kitapçığını Hazırlamak | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
14 | Projeyi sunmak |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Projeyi test edebilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Proje ile ilgili araştırma yapabilir | Ödev / Proje | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Proje kapsamını belirleyebilir | Ödev / Proje | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Projeyi test edebilir | - | - | - | 4 | 5 | 5 | 3 | - | - | - | - | - |
Proje ile ilgili araştırma yapabilir | - | - | - | 4 | 5 | 5 | 3 | - | - | - | - | - |
Proje kapsamını belirleyebilir | - | - | - | 4 | 5 | 5 | 3 | - | - | - | - | - |