Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Donanımı | BLP131 | 2 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Mehmet ESER |
Ders Veren | |
Amaç |
Temel elektronik bilgisine sahip olmak, Bilgisayarın donanımsal yapısını bilmek, Test ve arıza giderme yöntemlerini bilmek. |
Ders İçeriği |
Analog-Sayısal kavramlar ve elektriksel büyüklükler. Yarı iletkenler ve diyotlar. Bilgisayarın donanımsal yapısı. |
Ders Kaynakları |
Ders notları
Bilgisayar Donanımı, Mehmet Özgüler, ABP Yayınevi,2007 Modern Donanım Mimarisi, Türkay Henkoğlu, Pusula yayıncılık,2008 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Final | Final | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,55 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Analog-Sayısal kavramlar ve elektriksel büyüklükler | Ders |
2 | Yarı iletkenler ve diyotlar | Ders |
3 | Temel Bilgisayar Hataları ve Giderme | Beyin Fırtınası |
4 | İç Donanım Sorunları | |
5 | Bilgisayarın donanımsal yapısı Anakartlar, BIOS ve ayarları. | Seminer |
6 | Veri yolları | |
7 | İşlemciler /Chipsetler | |
8 | İşlemciler /Chipsetler, sınav. | |
9 | Hafıza birimleri (Bellekler) | |
10 | Manyetik diskler (Sabit ve taşınabilir diskler) | |
11 | Optik diskler ve Manyetik teypler | Seminer |
12 | Giriş birimleri (Klavye, Fare, Tarayıcılar, vb.) | Seminer |
13 | Çıkış birimleri (Monitörler, Yazıcılar, vb.) | Seminer |
14 | Diğer donanım birimleri (Ekran kartları, Ses kartları, TV kartları vb.) |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Arıza için çözüm üretebilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Bilgisayar parçalarını tanır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Arıza teşhisi yapabilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Bilgisayar parçalarının işlevlerini bilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Arıza için çözüm üretebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgisayar parçalarını tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Arıza teşhisi yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgisayar parçalarının işlevlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |