Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Temel Elektronik | BLP127 | 3 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Arif GÜNEL |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere temel elektronik konuları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Temel elektronik kavramları. Akım gerili ve direnç kavramları. AC DC devreler. Pasif devre elemanları. Frekans, Alternans, Periyot kavramları. İletken, yalıtkan ve yarıiletken kavramları.Direnç çeşitleri.Seri paralel bağlantı türleri.Ohm kanunu. Kirchhoff kanunları. Kondansatörler ve Bobinlerin yapısı ve çeşitleri. Diyotlar, ve Transistörlerin yapısı, çeşitleri, örnek kullanım yerleri, Sayı Sistemleri, Ölçme aleti kullanımı. |
Ders Kaynakları |
ELEKTRONİK DEVRE ELEMANLARI EĞİTİM KİTABI
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 10 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 17 | 1 | 17 |
Final | Final | 22 | 1 | 22 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | |
2 | Akım gerilim ve direnç kavramları | |
3 | AC DC Devreler | |
4 | Frekans, Alternans, Periyot kavramları | |
5 | İletken, yalıtkan ve yarıiletken kavramları. | |
6 | Ohm kanunu. | |
8 | Kirchhoff kanunları. | |
9 | Kondansatörler yapısı ve çeşitleri. | |
10 | Ölçme aleti kullanımı | |
11 | Bobin, Transformatör yapısı ve çeşitleri. | |
12 | Diyotlar, ve Transistörlerin yapısı, çeşitleri, örnek kullanım yerleri, |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Elektronikteki temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak | |||
Kondansatör ve bobinin devredeki görevini bilir. | |||
Ohm ve Kirchhoff Kanunları ile devre çözümü yapar. | |||
Sayı sistemleri ile bilgisayarın çalışması arasında ilişki kurar. | |||
Akım, Gerilim ve Direnç arasında bağlantı kurar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektronikteki temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kondansatör ve bobinin devredeki görevini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ohm ve Kirchhoff Kanunları ile devre çözümü yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sayı sistemleri ile bilgisayarın çalışması arasında ilişki kurar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Akım, Gerilim ve Direnç arasında bağlantı kurar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |