Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Web Programlama | BLP238 | 3 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Süleyman YILDIRIM |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı güncel ve gelişmiş web teknolojilerini kullanarak, piyasa ihtiyaçlarını karşılayabilecek web uygulamaları geliştirecek ortamların tanınması, kurulumu ve kullanımının sağlanmasıdır. |
Ders İçeriği |
Javascript, MongoDB, NodeJS ExpressJS teknolojilerinin incelenmesi, MERN geliştirme ortamının kurulumu, kullanımı ve incelemesi. |
Ders Kaynakları |
Beginning MERN Stack, Greg Lim, Amazon Digital Services
MERN Quick Start Guide, Eddy Wilson, Packt Publishing https://github.com/jeanrauwers/mern-course-bootcamp |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 50 | 1 | 50 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 131 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Javascript Nedir? | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
2 | Javascript ekosisteminin parçaları. | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
3 | Node JS kurulum ve kullanımı | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
4 | MongoDB kurulum ve kullanımı | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
4 | MongoDB kurulum ve kullanımı | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
6 | ExpressJS kurulum ve kullanımı | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
6 | ExpressJS kurulum ve kullanımı | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
8 | MERN geliştirici ortamının hazırlanması | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
9 | MERN sunucu uygulaması örneği | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
9 | MERN sunucu uygulaması örneği | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
11 | React Kullanımı | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
11 | React Kullanımı | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
13 | MERN önyüz örneği | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
14 | Full stack uygulama örneği | Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
MERN geliştirme ortamlarını tanır. | Ödev / Proje Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Laboratuar Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
MERN ile önyüz geliştirme yapabilir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Laboratuar Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
MERN ile sunucu üzerinde uygulama geliştirme yapabilir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Laboratuar Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Güncel geliştirme ortamlarına hızla adapte olabilir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Laboratuar Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MERN geliştirme ortamlarını tanır. | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | 1 |
MERN ile önyüz geliştirme yapabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | - | - | - | - | - | 5 |
MERN ile sunucu üzerinde uygulama geliştirme yapabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | - | - | - | - | - | 5 |
Güncel geliştirme ortamlarına hızla adapte olabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | - | 5 | 5 | - | - | 5 |