Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Modelleme | BLP240 | 2 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Mehmet ESER |
Ders Veren | |
Amaç |
3D Modelleme ve Render programları ve bu uygulamalarla geliştirilen medya hakkında bilgi ve deneyim edinmek |
Ders İçeriği |
3D Modelleme ve Render programları |
Ders Kaynakları |
3d Studio Max İle İç Ve Dış Mekan Modelleme / Ali Murat SÜMEN
3ds Max ve Mental Ray İç Mekan Uygulamaları /Emrah Çelik 3ds Max Arayüzüyle V-Ray / K.Gökhan Gürbüz |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 13 | 39 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 13 | 39 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içerikleri hakkında öğrencilere bilgilerin verilmesi ve yükümlülüklerin anlatılması. 3DS Max'e Giriş. | Ders Laboratuar |
2 | 3DS Max Arayüz Tanıtımı | Ders Laboratuar |
3 | 3D Temel Objeler | Ders Laboratuar |
4 | 2D Şekillerle Modelleme | Ders Laboratuar |
5 | Hazır Objelerin Kullanımı | Ders Laboratuar |
6 | İleri Modelleme Teknikleri (Patch Modelleme) | Ders Laboratuar |
7 | İleri Modelleme Teknikleri (Poly Modelleme) | Ders Laboratuar |
8 | Ders tekrarı, Vize sınav haftası | Ders |
9 | İleri Modelleme Teknikleri (Blue Print Modelleme) | Ders Laboratuar |
10 | Mental Ray Malzemeler ve Render Teknikleri | Ders Laboratuar |
11 | Mental Ray ile Işıklandırma, Kamera Ayarları ve Render Teknikleri | Ders Laboratuar |
12 | V‐Ray ile Malzemeler ve Render Teknikleri | Ders Laboratuar |
13 | V‐Ray ile Işıklandırma, Kamera Ayarları ve Render Teknikleri | Ders Laboratuar |
13 | V‐Ray ile Işıklandırma, Kamera Ayarları ve Render Teknikleri | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Animasyon ürünlerinin kapsamını anlamak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Animasyon ürün tasarımı yapmak ve geliştirmek | Yazılı Sınav | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yaratıcı ve etkili 3D Animasyon ürünleri üretebilmek | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Animasyon ürünlerinin kapsamını anlamak | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Animasyon ürün tasarımı yapmak ve geliştirmek | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Yaratıcı ve etkili 3D Animasyon ürünleri üretebilmek | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |