EN
  • Anasayfa
  • MOS212 Trafik Güvenliği (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MOS212 - Trafik Güvenliği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Trafik Güvenliği MOS212 3 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Burak AKTEKELİ
Ders Veren
Amaç

Dünya Sağlık Örgütü raporlarına göre, 15-29 yaş grubundaki gençlerin yaşamlarını yitirmelerinde ilk neden trafik kazalarıdır. Bu ders ile üniversiteli gençlere trafik sisteminin unsurları olan insan, yol, araç hakkında bilimsel disiplinlerin perspektifinden önleyici bir bakış açısı kazandırılması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Sosyal yaşam alanlarından biri olarak trafiğin çok disiplinli olarak açıklanması. Hukuk, çevre, halk sağlığı, şehircilik, psikoloji, mühendislik, iletişim vb. disiplinlerinin bir sistem olarak trafiğe katkısı. Trafik sistemlerinin bireye ve bireyin trafik sistemlerine etkileri hakkında bilgi verilmesi.

Ders Kaynakları
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 46
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 1,80
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
12 Araçta bulunması gereken güvenlik ekipmanları. Kurslar ve bilgi beceri kazanılacak adresler
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir.
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir.
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir.
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır.
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir.
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir.
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir.
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir.
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır.
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir.
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir.
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir.
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir.
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır.
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir.
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir.
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir.
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir.
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır.
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir.
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir.
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir.
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir.
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır.
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir.
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir.
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir.
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir.
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır.
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir.
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir.
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir.
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir.
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır.
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir.
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir.
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir.
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir.
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır.
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafiğin çevreye etkilerini, trafikte incinebilir grupları ve özelliklerini sayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik konusunda çalışan bilim dallarını ve yapılan çalışmaları gözden geçirir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik ile ilgili yasaları yükümlülükleri bakımından açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafik güvenliği hakkında edindikleri bilgilerle farkındalık kazanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler trafiği bir sistem olarak unsurlarına ayırarak açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -