Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Meslek Eğitimi | BÜR124 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Halime TAŞER |
Ders Veren | |
Amaç |
Mesleki eğitimin amacı, toplumun hedefleri ve iş çevrelerinin talepleri doğrultusunda bireylere belirli bir mesleğin gerektirdiği bilgi, beceri ve uygulama yeterliliklerinin kazandırılmasıdır. |
Ders İçeriği |
Meslekî eğitimle sosyal ve ekonomik sektörler ile iş birliği içinde ulusal ve uluslararası meslekî yeterliliğe, meslek ahlâkına ve meslekî değerlere sahip, yenilikçi, girişimci, üretken, ekonomiye değer katan ehil iş gücü yetiştirmeyi amaçlama doğrultusunda bilgiler ve tanımlar. |
Ders Kaynakları |
Ders Notları
devlet memurları yasası |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hukukun Tanımı, Hukukun Kapsamı, hukukun Temel İlkeleri | Ders |
3 | Yönetim süreçleri | Ders |
5 | Yönetim kuram ve süreçlerin karşılaştırılması olarak tartışılması | Ders |
5 | Yönetim kuram ve süreçlerin karşılaştırılması olarak tartışılması | Ders |
7 | mesleki mevzuat ile ilgili kanunlar | Ders |
7 | mesleki mevzuat ile ilgili kanunlar | Ders |
8 | Ara Sınav, ara sınav değerlendirmesi | Ders |
9 | yönetmelikler | Ders |
10 | mesleki mevzuat ile ilgili yönetmelikler | Ders |
11 | mesleki mevzuat ile ilgili genelgeler | Ders |
12 | Mesleki Etik | Ders |
13 | Örgütsel Etik, Hukuk - Etik İlişkisi | Ders |
14 | Genel Tekrar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kurumda çalışan personelde bulunması gereken özellikleri ve sorumlulukları özetler | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yönetim kuramları bilgisine sahiptir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yönetim ile ilişkili kavramları tanımlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kurumda çalışan personelde bulunması gereken özellikleri ve sorumlulukları özetler | 2 | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yönetim kuramları bilgisine sahiptir. | 2 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yönetim ile ilişkili kavramları tanımlar. | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |