Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sunu Teknikleri | BÜR126 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Halime TAŞER |
Ders Veren | Öğr. Gör. Halime TAŞER |
Amaç |
Bu ders ile öğrencilerin; belli bir konuda bilgiye ulaşıp derleyerek anlatım amacına uygun bir sunum hazırlama ve bunu bir toplantı organize ederek etkin bir şekilde topluluk önünde sunma becerisini geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Ekili sunumun nasıl yapılacağını öğretmek, etkili sunum teknikleri konusunda kavram, yöntem ve anlayışlara ilişkin sosyal psikolojik açıdan bir iç görü kazandırmak, etkili sunumun iş yaşamındaki önemini ve etkisini kavratmak, etkili sunumun amaç ve işlevlerinin ne olduğuna ilişkin farkındalık kazandırmak, çeşitli teknikler kullanarak sunum hazırlamayı, hitap yeteneklerini geliştirmeyi, heyecan kontrolünü, kendi beden dilini tanımayı öğrenerek etkili sunum yapma becerisi ve deneyimi edindirmek, çeşitli kaynaklardan ulaştığı bilgiyi sistematik şekilde düzenleyerek özellikle bilgisayardan ve diğer sunum araçlarından (tepegöz-asetat, gazeteler, panolar, raporlar, afişler, istatistikler, diyagramlar, filmler, dialar, projeksiyon ve hatta bu konuda yetkin kişiler vb. gibi) yararlanarak amaca uygun şekilde sunum hazırlayabilmek, etkili sunumun uygulama aşamasında karşılaşılabilecek olası güçlüklerin nasıl üstesinden gelinebileceğini; sunum sırasında yapılması gereken ve yapılmaması gerekenleri bilmek, toplantı organizasyonu ile ilgili hazırlık ve uygulama aşamalarını gerçekleştirebilmek. |
Ders Kaynakları |
Zuhal Batlaş, Akılda ve Yürekte İz Bırakan Sunuş, İstanbul: Remzi Kitabevi, 2003
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sunuşun önemi | |
2 | Sunuların planlanması | |
3 | Sunuşu etkili kılmak için yapılması gereken ön çalışmalar | |
4 | Sunuş sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar | |
5 | Beden duruşu | |
6 | Göz teması, jest ve mimikler | |
7 | Giyim, makyaj, aksesuarlar | |
8 | Ses tonu ve ses kullanımı | |
9 | ara sınav Sorularının cevaplaması ve değerlendirilmesi | |
10 | Görsel malzemelerin kullanılmasında ve hazırlanmasında dikkat edilmesi gereken noktalar | |
11 | slayt kullanımı | |
13 | Örnek çalışma | |
13 | Örnek çalışma | |
13 | Örnek çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sunuş sırasında görsel ve işitsel malzemelerin kullanımını öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Etkili sunuş hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Sunuşun önemini kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sunuş sırasında görsel ve işitsel malzemelerin kullanımını öğrenir | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - |
Etkili sunuş hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sunuşun önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - |