Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Baskıresim II | BYT226 | 4 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Direm ÜNSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Ders, Özgün baskı tekniklerinin tümünün üzerinde durarak, el ve görme becerilerinin artmasını amaçlar |
Ders İçeriği |
Derste özgü baskı sistemleri olan linol, gravür, ahşap ve taş baskı sistemlerinden örnekli çalışmalr yapılmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Akalın, Güler (2000) Gravür , Gülden Kitapevi
Artists&Prints/Deborah Why
Cevad Hozo/ Multioriginala
How to Identify Prints/ Bamber Gascoigne
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 2 | 2 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 2 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 13 | 13 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Baskı yöntemleri 1 tekrarı ve değerlendirme. | |
2 | Çukur baskı(Tifdruk) malzemeleri ve araçları ve kullanımı | |
3 | Çukur baskı yöntemi ile çinko kalıp hazırlama | |
4 | Çinko kalıp hazırlama ve asit uygulamaları | |
6 | Çinko gravür baskı çalışmaları ve renk uygulamaları | |
6 | Çinko gravür baskı çalışmaları ve renk uygulamaları | |
7 | Ara sınav | |
10 | Karışık teknik özgün baskı çalışmaları | |
10 | Karışık teknik özgün baskı çalışmaları | |
10 | Karışık teknik özgün baskı çalışmaları | |
10 | Karışık teknik özgün baskı çalışmaları | |
12 | Karışık teknik özgün baskı çalışmaları ve sergi | |
12 | Karışık teknik özgün baskı çalışmaları ve sergi | |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çeşitli özgün baskı sistemlerini tanır. | |||
Gravür baskı yapabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çeşitli özgün baskı sistemlerini tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gravür baskı yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |