Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Portfolyo Tasarım | BYT236 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Proje, Öğrenci Ödevleri (Görsel ve sözel sunumlar) |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Bayram ARMUTCI |
Ders Veren | |
Amaç |
Bölüm öğrencisine kişisel bir portfolyo geliştirmenin temel prensiplerini öğretmektir. Sunulacak malzeme ve sunum şekli arasında anlaşılabilir, net, doğrusal bir ilişki kurabilmek üzerine odaklanılması hedeflenmektedir. Öğrenciler kişisel yeteneklerini en iyi ifade eden portfolyoları oluşturmak üzere yönlendirileceklerdir. En iyi işlerini kapsayan bir portfolyo tasarlamaları ve en uygun sunum yöntemini benimsemeleri istenmektedir. |
Ders İçeriği |
Ürün tasarımında kullanıcı ürün ilişkisi; kullanıcı kriterleri: ergonomik veriler, maliyet; müşteri beğenileri; müşteri profili; hedef kitle; malzeme kullanımı; malzeme ürün uyumu; malzeme kullanıcı ilişkisi; proje uygulamaları: tasarım kriterlerinin belirlenmesi, laboratuvar düzeni içinde değerlendirme yapılır. |
Ders Kaynakları |
Ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders hakkında genel bilgilendirme | Ders |
2 | CV hazırlama | Ders |
3 | Portfolyo tasarımı ve türleri. | Ders |
3 | Portfolyo tasarımı ve türleri. | Ders |
3 | Portfolyo tasarımı ve türleri. | Ders |
6 | Sınıf içi çalışma. Malzeme, araçlar ve portfolyo türleri hakkında eleştiri. | Ders |
6 | Sınıf içi çalışma. Malzeme, araçlar ve portfolyo türleri hakkında eleştiri. | Ders |
8 | Dijital portfolyo tasarımı | Ders |
8 | Dijital portfolyo tasarımı | Ders |
8 | Dijital portfolyo tasarımı | Ders |
11 | Sunum-Kurumsal İletişim | Ders |
12 | Dijital ve Basılı portfolyo tasarımı | Ders |
12 | Dijital ve Basılı portfolyo tasarımı | Ders |
12 | Dijital ve Basılı portfolyo tasarımı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
- Öğrenci, basılı, PDF, DVD ya da internet üzerinde ,iş arama ya da akademik amaçlı portfolyo oluşturma yeteneği kazanır, | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bilgisayar grafikleri alanlarında kariyer fırsatları oluşturma yeteneği kazanır, | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kişisel yeteneklerini tasarımcı olarak sunma becerisine sahip olur, | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Mesleki bir iş ortamında profesyonel iletişim yetenekleri kazanır, toplantı/görüşme deneyimi edinir, not alma, soru sorma, tartışma açma ve yönetme becerilerine sahip olur, | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Mesleki hayatlarını hazırlama ve geleceğe ilişkin kariyer planı oluşturma yetisi edinir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
- Öğrenci, basılı, PDF, DVD ya da internet üzerinde ,iş arama ya da akademik amaçlı portfolyo oluşturma yeteneği kazanır, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgisayar grafikleri alanlarında kariyer fırsatları oluşturma yeteneği kazanır, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kişisel yeteneklerini tasarımcı olarak sunma becerisine sahip olur, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleki bir iş ortamında profesyonel iletişim yetenekleri kazanır, toplantı/görüşme deneyimi edinir, not alma, soru sorma, tartışma açma ve yönetme becerilerine sahip olur, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleki hayatlarını hazırlama ve geleceğe ilişkin kariyer planı oluşturma yetisi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |