EN
  • Anasayfa
  • BYT225 Baskıresim I (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BYT225 - Baskıresim I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Baskıresim I BYT225 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi İlgili Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, gözlem, örnek olay ve uygulama
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Direm ÜNSAL
Ders Veren Öğr. Gör. Direm ÜNSAL
Amaç

Ders, Özgün baskı tekniklerinin tümünün üzerinde durarak, el ve görme becerilerinin artmasını amaçlar

Ders İçeriği

Derste özgü baskı sistemleri olan linol, gravür, ahşap ve taş baskı sistemlerinden örnekli çalışmalar yapılmaktadır.

Ders Kaynakları Akalın, Güler (2000) Gravür , Gülden Kitapevi Artists&Prints/Deborah Why Cevad Hozo/ Multioriginala How to Identify Prints/ Bamber Gascoigne
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 10 10
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 10 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 107
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,20
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yüksek baskı Yöntemleri ,malzeme ve gereçlerin tanıtımı Ders Grup Çalışması
1 Yüksek baskı Yöntemleri ,malzeme ve gereçlerin tanıtımı Ders Grup Çalışması
8 Proje hazırlık aşaması Grup Çalışması
4 Hazırlanan projelerin değerlendirilmesi Beyin Fırtınası Gösterim
5 Tek kalıpla siyah-beyaz Linol baskı uygulamaları Beyin Fırtınası Grup Çalışması
5 Tek kalıpla siyah-beyaz Linol baskı uygulamaları Beyin Fırtınası Grup Çalışması
7 vize
8 Proje hazırlık aşaması Grup Çalışması
4 Hazırlanan projelerin değerlendirilmesi Beyin Fırtınası Gösterim
10 Tek kalıpla siyah-beyaz Ağaç baskı uygulamaları Grup Çalışması
11 Renkli uygulamaya hazırlık Grup Çalışması
13 Renkli uygulamalar Gösterim Grup Çalışması
13 Renkli uygulamalar Gösterim Grup Çalışması
14 Çalışmaların değerlendirilmesi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çeşitli özgün baskı sistemlerini tanır.
Ağaç baskı yapabilir.
Linol baskı yapabilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Çeşitli özgün baskı sistemlerini tanır. - - - - - - - - - - - - -
Ağaç baskı yapabilir. - - - - - - - - - - - - -
Linol baskı yapabilir. - - - - - - - - - - - - -