Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Baskıresim I | BYT225 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | İlgili Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, gözlem, örnek olay ve uygulama |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Direm ÜNSAL |
Ders Veren | Öğr. Gör. Direm ÜNSAL |
Amaç |
Ders, Özgün baskı tekniklerinin tümünün üzerinde durarak, el ve görme becerilerinin artmasını amaçlar |
Ders İçeriği |
Derste özgü baskı sistemleri olan linol, gravür, ahşap ve taş baskı sistemlerinden örnekli çalışmalar yapılmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Akalın, Güler (2000) Gravür , Gülden Kitapevi
Artists&Prints/Deborah Why
Cevad Hozo/ Multioriginala
How to Identify Prints/ Bamber Gascoigne
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yüksek baskı Yöntemleri ,malzeme ve gereçlerin tanıtımı | Ders Grup Çalışması |
1 | Yüksek baskı Yöntemleri ,malzeme ve gereçlerin tanıtımı | Ders Grup Çalışması |
8 | Proje hazırlık aşaması | Grup Çalışması |
4 | Hazırlanan projelerin değerlendirilmesi | Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Tek kalıpla siyah-beyaz Linol baskı uygulamaları | Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
5 | Tek kalıpla siyah-beyaz Linol baskı uygulamaları | Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
7 | vize | |
8 | Proje hazırlık aşaması | Grup Çalışması |
4 | Hazırlanan projelerin değerlendirilmesi | Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | Tek kalıpla siyah-beyaz Ağaç baskı uygulamaları | Grup Çalışması |
11 | Renkli uygulamaya hazırlık | Grup Çalışması |
13 | Renkli uygulamalar | Gösterim Grup Çalışması |
13 | Renkli uygulamalar | Gösterim Grup Çalışması |
14 | Çalışmaların değerlendirilmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çeşitli özgün baskı sistemlerini tanır. | |||
Ağaç baskı yapabilir. | |||
Linol baskı yapabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çeşitli özgün baskı sistemlerini tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ağaç baskı yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Linol baskı yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |