Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yüzeysel Tasarım | BYT124 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Hakan KARŞIYAKA |
Ders Veren | Öğr. Gör. Hakan KARŞIYAKA |
Amaç |
Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. |
Ders İçeriği |
Mesleki eğitimde malzeme ve temel tasarım prensiplerini birleştirerek iki boyutlu yüzeyde üçüncü boyutu kullanarak değişik etkilerin yaratım sürecini algılatmak. |
Ders Kaynakları |
SEVİM, S. S.2007,Seramik Dekorlar ve Uygulama Teknikleri,Yorum Sanat,İstanbul
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,47 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yüzey Biçim Iliskileri, Form-Fon Iliskileri, Formun Tanimi,Fonun Tanimi | |
2 | Form-Fon Iliskileri, Karenin Tanimi ve Kompozisyon | |
3 | Form-Fon Iliskileri Üçgenin Tanimi ve Kompozisyon Içindeki Etkisi | |
4 | Form-Fon Iliskileri Dairenin Tanimi ve Kompozisyon Içindeki Etkisi | |
5 | Form-Fon Iliskileri Elemanter Sistem Ile Yüzeyin Düzenlenmesi | |
6 | Form-Fon Iliskileri,Ritm Ve Tekrar | |
7 | Form-Fon Iliskileri Etüde Bagli Tasarim Kurallari | |
8 | Form-Fon Iliskileri, Isik-gölge Çalismasi, | |
9 | Form-Fon Iliskileri, Zitlik ve Tasarima Etkisi, | |
10 | Form-Fon Iliskileri, Zitlik ve Denge | |
11 | Form-Fon Iliskileri, Tasarim | |
11 | Form-Fon Iliskileri, Tasarim | |
11 | Form-Fon Iliskileri, Tasarim | |
14 | Form-Fon Iliskileri, Degerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kare, daire, üçgeni görsel dil içinde tanımlar ve kompozisyon içinde kullanır. | |||
Düzenli ve serbest ritmi kompozisyon içinde kullanır. | |||
Yüzeyi ve biçimi tanımlar ve kurgular | |||
Zıtlık ve denge kavramlarını tanımlar ve kullanır. | |||
Işık ve gölgeyi kompozisyonlarında kullanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kare, daire, üçgeni görsel dil içinde tanımlar ve kompozisyon içinde kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Düzenli ve serbest ritmi kompozisyon içinde kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yüzeyi ve biçimi tanımlar ve kurgular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Zıtlık ve denge kavramlarını tanımlar ve kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Işık ve gölgeyi kompozisyonlarında kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |