Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Destekli Tasarım | BYT219 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders bilgisayar laboratuvarında grafik tasarım yazılımları kullanılarak yapılmaktadır. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Bayram ARMUTCI |
Ders Veren | |
Amaç |
Grafik anlatım dili ve özelliklerini öğretmek, görsel düşünme ve iletişim becerilerini, sembol dilini, görsel kültürü geliştirmek, grafik tabanlı programlar ile çalışma becerisini geliştirmek. |
Ders İçeriği |
Grafik tasarıma giriş: grafik malzemeleri ve kullanımları; boyama teknikleri; grafik anlatım ve özellikleri: grafik anlatım olarak dil, grafik anlatım biçimleri; görsel düşünme; görsel iletişim ve görsel öğrenme; görsel iletişimin öğeleri; sembol dili; görsel kültür; görsel kültür öğelerinin grafikte kullanılması; kültür ve tasarım, kavramsal düşünme; kavramlarım tasarım içindeki yeri ve görselleştirilmesi, grafik anlatım diline dönüştürülen formlar; semboller, kurum kimliği, markalar, amblemler piktogram, semiotik; tasarımların akılda kalıcı görsel yapıya ulaştırılması, 3 boyutlu modellerin diğer programlara aktarılması; 3 boyutlu model formatları: 3ds, dxf, iges, lwo, obj; sanal ortamda ışık ve gölge; ışık çeşitleri: anahtar ışık, dolgu ışık, arka ışık; sanal ortamda aydınlatma elemanı çeşitleri: noktasal ışık, spot ışık, doğrusal ışık, alan ışığı; alan derinliği: objektif açısı, diyafram değeri; temel animasyon prensipleri ve uygulama |
Ders Kaynakları |
Ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersle ilgili genel bilgilendirme | Ders |
4 | Adobe photoshop ile uygulama çalışması | |
4 | Adobe photoshop ile uygulama çalışması | |
4 | Adobe photoshop ile uygulama çalışması | |
6 | Adobe illustrator ile uygulama çalışması | |
6 | Adobe illustrator ile uygulama çalışması | |
6 | Adobe illustrator ile uygulama çalışması | |
8 | Adobe After Fx ile hareketli grafik tasarım | |
8 | Adobe After Fx ile hareketli grafik tasarım | |
11 | Zbrush ile uygulama çalışmaları | |
11 | Zbrush ile uygulama çalışmaları | |
14 | Fusion 360 ile uygulama çalışmaları | |
14 | Fusion 360 ile uygulama çalışmaları | |
14 | Fusion 360 ile uygulama çalışmaları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrencilere temel düzeyde grafik tasarım becerisi kazandırır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Tasarım programlarını kullanma becerisi kazandırır | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Piksel ve vektör tabanlı görüntü işlemeyi öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Üç boyutlu modelleme becerisi kazanır | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
İşlenmiş görüntüleri kullanarak kompozisyon kurma becerisi kazanır | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrencilere temel düzeyde grafik tasarım becerisi kazandırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarım programlarını kullanma becerisi kazandırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Piksel ve vektör tabanlı görüntü işlemeyi öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Üç boyutlu modelleme becerisi kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşlenmiş görüntüleri kullanarak kompozisyon kurma becerisi kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |