EN
  • Anasayfa
  • BYT109 Temel Sanat Eğitimi (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
BYT109 - Temel Sanat Eğitimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Temel Sanat Eğitimi BYT109 1 2 + 2 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Direm ÜNSAL
Ders Veren Öğr. Gör. Direm ÜNSAL
Amaç

Sanat eğitiminin temel ilke, kavram ve yöntemlerini inceleyerek, Öğrencilerin yaratıcı güçlerini ortaya çıkarmak , gözlemlerini, izlenimlerini, duygularını, sanat eğitimi yoluyla anlatabilme ve geliştirme becerisi kazandırmak.

Ders İçeriği

Temel sanat eğitiminde; temel ilke ve kavramları : nokta-çizgi-leke-doku-perspektif-renk-kompozisyon ile ilgili örnekler incelemek ve çalışmalar yapmak.

Ders Kaynakları Civcir, E., Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Akademisyen Kitabevi, 2015.
Civcir, E., Özdemir, İ., Tasarımda Plastik Ögeler ve Plastik Sanatlar, Akademisyen Kitabevi, 2015.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 10 20
Dinleme ve anlamlandırma Ders 7 14 98
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 5 10
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 4 4
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 10 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 7 1 7
Final Final 7 1 7
Toplam İş Yükü (Saat) 171
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,71
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Renk kavramı / gözleme dayalı renk kontrastlığı ve uyumu ile ilişkilendirilmiş uygulamalar. Ders
1 Renk kavramı / gözleme dayalı renk kontrastlığı ve uyumu ile ilişkilendirilmiş uygulamalar. Ders
1 Renk kavramı / gözleme dayalı renk kontrastlığı ve uyumu ile ilişkilendirilmiş uygulamalar. Ders
4 Kontrast ve tamamlayıcı renkler ile kompozisyon çalışmaları. Ders
4 Kontrast ve tamamlayıcı renkler ile kompozisyon çalışmaları. Ders
6 Renk teorileri ile ilişkilendirilmiş kompozisyon çalışmaları. Ders
6 Renk teorileri ile ilişkilendirilmiş kompozisyon çalışmaları. Ders
8 Kolaj çalışmaları, Ara Sınav. Ders
9 Kolaj çalışmaları. Ders
11 Espri kolaj çalışmaları. Ders
11 Espri kolaj çalışmaları. Ders
13 Kolajı renkle kopyalama çalışmaları. Ders
13 Kolajı renkle kopyalama çalışmaları. Ders
13 Kolajı renkle kopyalama çalışmaları. Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Boyar malzeme ile gördüğünü iki boyutlu yüzeye aktarabilme. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Koyu-orta-açık değerleri renkli boyar malzeme ile iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Fırçanın sınırlılıklarını ve olanaklarını öğrenme, renk, leke, ton bilgisini kavrama. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kolaj tekniğinin özelliklerini kavrama. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Boyar malzeme ile gördüğünü iki boyutlu yüzeye aktarabilme. - - - - - - - - - - - - -
Koyu-orta-açık değerleri renkli boyar malzeme ile iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. - - - - - - - - - - - - -
Fırçanın sınırlılıklarını ve olanaklarını öğrenme, renk, leke, ton bilgisini kavrama. - - - - - - - - - - - - -
Kolaj tekniğinin özelliklerini kavrama. - - - - - - - - - - - - -
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir. - - - - - - - - - - - - -