Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Temel Sanat Eğitimi | BYT109 | 1 | 2 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Direm ÜNSAL |
Ders Veren | Öğr. Gör. Direm ÜNSAL |
Amaç |
Sanat eğitiminin temel ilke, kavram ve yöntemlerini inceleyerek, Öğrencilerin yaratıcı güçlerini ortaya çıkarmak , gözlemlerini, izlenimlerini, duygularını, sanat eğitimi yoluyla anlatabilme ve geliştirme becerisi kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Temel sanat eğitiminde; temel ilke ve kavramları : nokta-çizgi-leke-doku-perspektif-renk-kompozisyon ile ilgili örnekler incelemek ve çalışmalar yapmak. |
Ders Kaynakları |
Civcir, E., Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Akademisyen Kitabevi, 2015.
Civcir, E., Özdemir, İ., Tasarımda Plastik Ögeler ve Plastik Sanatlar, Akademisyen Kitabevi, 2015. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 7 | 14 | 98 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 5 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 4 | 4 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 171 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,71 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Renk kavramı / gözleme dayalı renk kontrastlığı ve uyumu ile ilişkilendirilmiş uygulamalar. | Ders |
1 | Renk kavramı / gözleme dayalı renk kontrastlığı ve uyumu ile ilişkilendirilmiş uygulamalar. | Ders |
1 | Renk kavramı / gözleme dayalı renk kontrastlığı ve uyumu ile ilişkilendirilmiş uygulamalar. | Ders |
4 | Kontrast ve tamamlayıcı renkler ile kompozisyon çalışmaları. | Ders |
4 | Kontrast ve tamamlayıcı renkler ile kompozisyon çalışmaları. | Ders |
6 | Renk teorileri ile ilişkilendirilmiş kompozisyon çalışmaları. | Ders |
6 | Renk teorileri ile ilişkilendirilmiş kompozisyon çalışmaları. | Ders |
8 | Kolaj çalışmaları, Ara Sınav. | Ders |
9 | Kolaj çalışmaları. | Ders |
11 | Espri kolaj çalışmaları. | Ders |
11 | Espri kolaj çalışmaları. | Ders |
13 | Kolajı renkle kopyalama çalışmaları. | Ders |
13 | Kolajı renkle kopyalama çalışmaları. | Ders |
13 | Kolajı renkle kopyalama çalışmaları. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Boyar malzeme ile gördüğünü iki boyutlu yüzeye aktarabilme. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Koyu-orta-açık değerleri renkli boyar malzeme ile iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Fırçanın sınırlılıklarını ve olanaklarını öğrenme, renk, leke, ton bilgisini kavrama. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Kolaj tekniğinin özelliklerini kavrama. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Boyar malzeme ile gördüğünü iki boyutlu yüzeye aktarabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Koyu-orta-açık değerleri renkli boyar malzeme ile iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fırçanın sınırlılıklarını ve olanaklarını öğrenme, renk, leke, ton bilgisini kavrama. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kolaj tekniğinin özelliklerini kavrama. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |