Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Desen İlkeleri | BYT111 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Direm ÜNSAL |
Ders Veren | Öğr. Gör. Direm ÜNSAL |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencinin sanatçı kişiliğinin oluşmasında sezgisel ve zihinsel kapasitenin ortaya çıkmasını sağlamak ve aynı zamanda öğrencinin sanatsal bilgi ve becerisinin gelişmesi için temel bir disiplin oluşturmaktır. |
Ders İçeriği |
Görsel sanatların temeli olan desen, görünür dünyanın araştırılması, kaydedilmesi ve keşfedilmesi, fikirlerin görsel olarak iletilmesi, hayal dünyasının görünür kılınması, fikirlerin, izlenimlerin, belleğin saklanması, gözlem, ilişki kurma, ayırt etme, sanatsal yaratıcılık, buluş ve yeteneğin geliştirilmesi için deneysel bir olanaktır. |
Ders Kaynakları |
Desen
Yazar: Mustafa Orkun Müftüoğlu
Yayınevi: Say Yayınları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2019 - 2020 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 13 | 13 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 91 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Desen atölyesinin amacı ve malzeme tanımı ve atölye koşulları | |
2 | Temel desen çizme yöntemlerinin ele alınması | |
3 | Gesture, kör kontur, organize çizgiler, sol el çizim. | |
4 | Kompozisyon elemanlarının keşfedilmesi | |
5 | Biçim-plan ve hacim | |
6 | Gözlem ve çevrenin biçimsel bir dil olarak keşfedilmesi ve Soyutlama | |
7 | Ara sınav | |
7 | Canlı model,ışık ve resimsel uzam problemi | |
8 | Ara Sınav | |
8 | Canlı model,ışık ve resimsel uzam problemi | |
9 | Canlı modelden gözleme dayalı desen uygulama | |
9 | Canlı modelden gözleme dayalı desen uygulama | |
13 | Uygulama | |
13 | Uygulama | |
13 | Uygulama | |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yaratıcı kapasitenin keşfedilmesini sağlanacaktır. | |||
Uygulama ve kuram arasında deneysel ve bireysel ilişkiler kuracaktır. | |||
Görsel algı ve kavrayışın temel prensiplerini öğrenecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yaratıcı kapasitenin keşfedilmesini sağlanacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uygulama ve kuram arasında deneysel ve bireysel ilişkiler kuracaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Görsel algı ve kavrayışın temel prensiplerini öğrenecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |