EN
  • Anasayfa
  • BYT111 Desen İlkeleri (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BYT111 - Desen İlkeleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Desen İlkeleri BYT111 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Direm ÜNSAL
Ders Veren Öğr. Gör. Direm ÜNSAL
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencinin sanatçı kişiliğinin oluşmasında sezgisel ve zihinsel kapasitenin ortaya çıkmasını sağlamak ve aynı zamanda öğrencinin sanatsal bilgi ve becerisinin gelişmesi için temel bir disiplin oluşturmaktır.

Ders İçeriği

Görsel sanatların temeli olan desen, görünür dünyanın araştırılması, kaydedilmesi ve keşfedilmesi, fikirlerin görsel olarak iletilmesi, hayal dünyasının görünür kılınması, fikirlerin, izlenimlerin, belleğin saklanması, gözlem, ilişki kurma, ayırt etme, sanatsal yaratıcılık, buluş ve yeteneğin geliştirilmesi için deneysel bir olanaktır.

Ders Kaynakları Desen Yazar: Mustafa Orkun Müftüoğlu Yayınevi: Say Yayınları
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2019 - 2020 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 13 13
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 13 13
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 91
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,57
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Desen atölyesinin amacı ve malzeme tanımı ve atölye koşulları
2 Temel desen çizme yöntemlerinin ele alınması
3 Gesture, kör kontur, organize çizgiler, sol el çizim.
4 Kompozisyon elemanlarının keşfedilmesi
5 Biçim-plan ve hacim
6 Gözlem ve çevrenin biçimsel bir dil olarak keşfedilmesi ve Soyutlama
7 Ara sınav
7 Canlı model,ışık ve resimsel uzam problemi
8 Ara Sınav
8 Canlı model,ışık ve resimsel uzam problemi
9 Canlı modelden gözleme dayalı desen uygulama
9 Canlı modelden gözleme dayalı desen uygulama
13 Uygulama
13 Uygulama
13 Uygulama
14 Final
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yaratıcı kapasitenin keşfedilmesini sağlanacaktır.
Uygulama ve kuram arasında deneysel ve bireysel ilişkiler kuracaktır.
Görsel algı ve kavrayışın temel prensiplerini öğrenecektir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Yaratıcı kapasitenin keşfedilmesini sağlanacaktır. - - - - - - - - - - - - -
Uygulama ve kuram arasında deneysel ve bireysel ilişkiler kuracaktır. - - - - - - - - - - - - -
Görsel algı ve kavrayışın temel prensiplerini öğrenecektir. - - - - - - - - - - - - -