Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Felsefesi | BYT231 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Konu anlatımı, Soru-Cevap, Tartışma, Sunum |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Güzin ÇAKIR ÖZCAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders öğrencilere sanatın kaynağına ilişkin teorileri nasıl inceleyeceğini, sanatı tüm yönleri ile kavramasını, sanat alanındaki farklı görüşleri karşılaştırmasını, sanatın, felsefenin, estetiğin ve sanat felsefesinin temel kavram ve sorunlarını tanıyarak, sanatın anlam ve önemini kavramasını sağlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Sanat nedir? Sanat Felsefesine Giriş, Sanat Felsefesi temel kavramları, Sanat Felsefesi Kuramlarına Giriş, Sanat Kuramlarında söz sahibi olan düşünürlerin görüşleri, Platon, Aristoteles,Kant,Hegel, Schelling ve Croce’de Sanat Felsefesi, Sanat ve Estetik kuramları, Ortaçağ Sanat felsefesi, Rönesans Sanat Felsefesi ve çağdaş sanat felsefesi, Sanat Akımları. |
Ders Kaynakları |
Sanata giriş ve estetik / yazarlar Şahin Yenişehirlioğlu, Filiz Yenişehirlioğlu, Sıtkı M. Erinç ; editör Fikri Cantürk, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No:580, Eskişehir
Moran, Berna, EDEBİYAT KURAMLARI VE ELEŞTİRİ
Öğretim Elemanı ders notu
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Öğrencilerle Tanışma, Dersin Amacı, İşlevi, İşlenişle İlgili Açıklamalar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
2 | Sanat nedir? Sanatın dili | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
3 | Sanatın tarihsel dönemlerle gelişimi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
4 | Sanat felsefesinin konusu, içeriği, sanat felsefesi ve estetik ayrımı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
5 | Felsefe, Bilim, Din ve Sanat İlişkisi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
6 | Sanat-zanaat, kavram, kuram, akım, felsefe, estetik, sanat kuramı, sanat akımı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
7 | İlk çağ felsefeleri. Platon ve mimesis kuramı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
8 | Vize | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
9 | İlk çağ felsefeleri. Aristo ve katarsis kuramı, Schelling ve Hegel’de Sanat Anlayışı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
10 | Sanat Felsefesi Temel Kavramları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
11 | Ortaçağ Sanat Felsefesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
12 | Rönesans Sanat Felsefesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
13 | Çağdaş Sanat Felsefesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
14 | Final | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanat eserinin temel niteliklerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Felsefi düşünme biçimini edinir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Felsefi sistemlerin sanatı konumlandırma tarihini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Güzel ve Sanat fenomenlerini açıklığa kavuşturan temel felsefi kavramları öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sanatla ve sanat eserleriyle ilgili tartışmaları kavrayarak katılabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat eserinin temel niteliklerini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Felsefi düşünme biçimini edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Felsefi sistemlerin sanatı konumlandırma tarihini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Güzel ve Sanat fenomenlerini açıklığa kavuşturan temel felsefi kavramları öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanatla ve sanat eserleriyle ilgili tartışmaları kavrayarak katılabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |