Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Karton Ambalaj Üretimi | BYT230 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Konu anlatımı, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama, Sunum |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Güzin ÇAKIR ÖZCAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders öğrencilere karton ambalaj üretimi, karton ambalaj tasarımı yapma, kullanım alanları, baskı işlemleri ve ambalaj malzeme çeşitleri hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Karton ve Ambalajın tanımı, Ambalajın tarihi ve gelişim süreci, Ambalaj sektörü, , ambalaj türleri, ürünün özelliğine göre ambalajlar, Ambalajlamada genel ilkeler, Ambalaj tasarımı, Baskı türlerine göre ambalaj malzemeleri, Bıçak izi, Ambalaj makineleri, Ambalaj tasarımında yasal zorunluluklar ve semboller, Karton ambalaj tasarımı ve çizimleri |
Ders Kaynakları |
BECER, E., İLETİŞİM VE GRAFİK TASARIM, DOST Kitabevi Yayınları, 2002
GENCOGLU, E.N., KARTON AMBALAJ, Yayımlanmamış ders notu, 2006
MEYERS, H.M., BAŞARILI AMBALAJ, BAŞARILI PAZARLAMA , ROTA Yayınları, 2003
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Öğrencilerle Tanışma, Dersin Amacı, İşlevi, İşlenişle İlgili Açıklamalar | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü |
2 | Ambalajın tanımı, tarihi ve tasarım olarak gelişimi | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü |
3 | Ambalaj sektörü ve üretimi | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü |
4 | Karton tanımı, karton cinsleri, sınıflandırılması ve kullanım alanlarının tanınması | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü |
5 | Karton ambalaj özellikleri ve üretim süreçleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü |
6 | Kesim bıçakları ve yapım tekniklerinin incelenmesi, çelik kesim şeritleri ve kesim, piliyaj, perforaj şeritlerinin yapısı | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü |
7 | Ambalajların özellikleri ve malzeme cinslerine göre ambalajlar | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü |
8 | Vize | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü |
9 | Ambalaj tasarımı, önemi ve ürün satışı üzerindeki etkisi | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü |
10 | Ambalaj tasarımında grafik tasarım öğeleri ve basamakları | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü |
11 | Ambalaj tasarımında kullanılan görsel kavramlar ve ambalajın unsurları | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü |
12 | Karton ambalaj eskizi, ön çalışmaları ve tasarımı | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü |
13 | Ambalaj tasarımında kısıtlamalar, zorluklar ve yasal zorunluluklar, semboller, Ambalaj baskı teknikleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü |
14 | Final | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Karton ürün ve kullanım alanlarını tanımlar. | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Ambalaj üretim sürecini tanır. | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Ambalaj ürün üretim sürecinin öğeleri arasındaki ilişkileri açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Karton ambalaj tasarımı yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Karton ambalaj baskı tekniklerini tanır. | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Karton ürün ve kullanım alanlarını tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ambalaj üretim sürecini tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ambalaj ürün üretim sürecinin öğeleri arasındaki ilişkileri açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karton ambalaj tasarımı yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karton ambalaj baskı tekniklerini tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |