Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Metin Yazarlığı | BYT237 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze ,Dinleme ve anlama, Uygulama |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet SUİÇMEZ |
Ders Veren | Doç. Dr. Mehmet SUİÇMEZ |
Amaç |
Bu ders ile öğrenciye, farklı türlerde gazete yazısı yazma yeterlikleri kazandırılacaktır. |
Ders İçeriği |
Ders içeriğinde çeşitli yazı türleri, Haber Yazmak, Fıkra Yazmak, Makale Yazmak, Eleştiri Yazmak, Gezi Yazısı Yazmak, Portre Yazısı Yazmak, Röportaj Yazmak, Deneme Yazmak konuları işlenecektir. |
Ders Kaynakları |
Rıdvan Bülbül, Yazılı Anlatım ve Yazı Türleri, Nobel Yayınları, Ankara, 2000.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Metin ve yazarlık kavramları | Ders |
2 | Anlatı kavramı ve türleri | Ders |
3 | Yazı Konusunun Belirlenmesi | Ders |
4 | Olay haberin tanımı ve olay haber örnekleri inceleme | Ders |
5 | Araştırma haberin tanımı, özellikleri ve araştırma haber örnekleri inceleme | Ders |
6 | Derleme haberin tanımı ve derleme haber örnekleri inceleme | Ders |
7 | Öykü haberin tanımı ve öykü haber örnekleri inceleme | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Köşe yazısının özellikleri ve örnek inceleme | Ders |
10 | Başyazının özellikleri ve örnek inceleme | Ders |
11 | Röportajın tanımı, özellikleri ve örnek inceleme | Ders |
12 | Söyleşinin tanımı, özellikleri ve örnek inceleme | Ders |
13 | Makale, eleştiri yazı türünün özellikleri ve örnekleri inceleme | Ders |
14 | Fotoğraf altyazısı, fotoğraf haberi ve gezi yazı türünün tanımı, özellikleri, örnekler üzerine inceleme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yazı türlerinin özelliklerini araştırabilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yazı konusu belirleyebilecek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Teknik haber yazımıyla ilgili kuralları pekiştirmiş olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Haber türlerini öğrenerek gazetede gördüğü haberlerin hangi türe ait olduğunu sezer. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Köşe yazılarının, başyazıların özellikleri, doğru yazımları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yazı türlerinin özelliklerini araştırabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yazı konusu belirleyebilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Teknik haber yazımıyla ilgili kuralları pekiştirmiş olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Haber türlerini öğrenerek gazetede gördüğü haberlerin hangi türe ait olduğunu sezer. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Köşe yazılarının, başyazıların özellikleri, doğru yazımları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |