Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Estetik | BYT132 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Konu anlatımı, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, Sunum |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Güzin ÇAKIR ÖZCAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders öğrencilerin Estetiğin tarihiyle birlikte, temel estetik kuramlar hakkında bilgi sahibi olmasını sağlayarak, sanat ve estetikle ilgili temel kavramların tanımını yapabilme ve Estetik bilimini, diğer bilim dalları ile ilişkilendirmesini, sanat eserleri çözümlemelerinde kuramsal bir bakış açısı kazandırmasını, Sanat eserinin farklı değerlendirme biçimlerinin olduğunu ve öğrencilere güzellik kavramının öznel ve nesne boyutlarını kavramasını sağlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Estetik kavramı ve tarihi, Sanat ve Estetik konusunda temel kavramlar, Estetiğin gündelik dildeki kullanımı ve özel bir kavram olarak Estetik, Sanat felsefesi ve Estetik ayrımı, Estetik obje ve süje, Sanatçı, sanat eseri ve alıcı, Dönemlere göre Estetik, Estetiğin ontolojik çözümlenmesi, Estetik temel kuramları, Estetik haz, Estetik yaşantı ve kaygı, Estetik tavır, beğeni ve Estetik yargılar, Sanat eserlerini inceleme yöntemleri, Sanat eserlerini inceleme örnekleri. |
Ders Kaynakları |
Sanata giriş ve estetik / yazarlar Şahin Yenişehirlioğlu, Filiz Yenişehirlioğlu, Sıtkı M. Erinç ; editör Fikri Cantürk, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No:580, Eskişehir
Moran, Berna, EDEBİYAT KURAMLARI VE ELEŞTİRİ |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Öğrencilerle Tanışma, Dersin Amacı, İşlevi, İşlenişle İlgili Açıklamalar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
2 | Estetiğin konusu,içeriği, sanat felsefesi estetik ayrımı, sanatın dili, estetik ve iletişim | |
3 | Estetik kavramı ve tarihi | Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
4 | Sanatçı, sanat yapıtı ve alıcı | |
5 | Felsefenin bir disiplini olarak estetik ile saat felsefesi arasındaki ilişki. | Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
6 | Estetik haz, estetik yaşantı ve kaygı, beğeni ve estetik yargılar | Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
7 | Estetiğin Felsefenin bir dalı olarak tanımlanması: Estetiğin konu alanının, estetik fenomenlerin felsefesi, sanat felsefesi ve sanat eleştirisi olarak üçe bölünmesi. | Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
8 | Vize | Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
9 | Eski çağdan bu yana estetik ve güzel | Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
10 | Platon ve Plotinos, Augustinus ve Kant, Hegel ve Croce | Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
9 | Sanat yapıtının alımlanması ve değerlendirilmesi, kavram ve eylem olarak eleştiri, eleştiri türleri | |
12 | Dönemlere göre Estetik | Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
13 | Estetik Eleştiri Sanat eserlerini inceleme yöntemleri, Sanat eserlerini inceleme örnekleri | Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanat eserinin temel niteliklerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Estetik ve sanat kavramını tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Estetiği diğer bilimlerle ilişkilendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sanat ve estetik üzerine çalışmış filozofları tanır ve bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sanat eserinin temel niteliklerini açıklayarak yorum yapabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat eserinin temel niteliklerini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Estetik ve sanat kavramını tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Estetiği diğer bilimlerle ilişkilendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanat ve estetik üzerine çalışmış filozofları tanır ve bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanat eserinin temel niteliklerini açıklayarak yorum yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |