Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gravür Uygulamaları | BYT246 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sunum - Ödev - Uygulama |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Direm ÜNSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Özgün baskı dersi yapısı gereği öğrencilerin aktif katılımı ile atölyede uygulanmaktadır. Teknik ve uygulama çalışmalarının yanı sıra Özgün Baskı Resmin tarihsel sürecini içeren örneklerle de öğrencilerin bu konudaki bilgileri arttırılmaktadır. |
Ders İçeriği |
Öğrenciye uygulama atölyelerinde artistik gravür uygulama teknikleri öğretilerek her türlü araştırma ve projeli uygulama yaptırılır. Genel Tanımlar (Disiplinlerarası bir çalışma olarak Duvar Resmi, mimari ve sanat ilişkisi, projeyi kağıt üzerinde hazırlamaktan uygulamaya kadar olan aşamalar,sunum) |
Ders Kaynakları |
Schwartz, Gary D. The complete etchings of Rembrandt, Dover yayınları, 1994, Strauss, Walter L. The complete engravings, etchings and drypoints of Albrecht Dürer, Dover yayınları, 1972 Gölönü, G. Kazı Resim, Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayını, İstanbul 1979. Çelik, H. Gravür Sanatı, Engin Yayıncılık, İstanbul 2000.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Gravür baskı kavramı, içerik ve malzeme bilgilerinin verilmesi | Ders Grup Çalışması |
2 | Gravür baskı için kompozisyon oluşturulması, malzeme temini, | Ders Grup Çalışması |
3 | Kalıp malzemesine desen aktarımı, laklama ve oyma işlemleri | Ders Grup Çalışması |
4 | Tek renkli baskı uygulamaları, | Ders Grup Çalışması |
5 | Kazıma, asitle oyma, baskıların geliştirilmesi, çok renkli baskılar, | Ders Grup Çalışması |
6 | Baskıların paspartulanması, numaralanması, imzalanması, | Ders Grup Çalışması |
7 | vize | Ders Grup Çalışması |
8 | Çok renkli gravür için araç-gereç ve makinelerin tanıtılması | Ders Grup Çalışması |
9 | Kompozisyonlar hazırlanması, renk ayırımı ve kalıp elde etme, | Ders Grup Çalışması |
10 | Baskı zenginleştirme, yeni dokular ve tonlar ekleme, | Ders Grup Çalışması |
11 | Baskı uygulamaları, malzeme kullanımı, | Ders Grup Çalışması |
12 | Baskıların ilave doku ve renklerle zenginleştirilmesi, | Ders Grup Çalışması |
12 | Baskıların ilave doku ve renklerle zenginleştirilmesi, | Ders Grup Çalışması |
14 | Baskıların sergilenmeye hazır hale getirilmesi, | Ders Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
hazır malzemelerle tasarım ve yorumlama becerilerini kazanır. | |||
özgün kazı resmin nitel ve nicel gereklerini uygulayarak açıklama | |||
kazı resim araçlarını “plastik” olanı oluşturmada yetkin kullanabilme | |||
kazı resim teknik ve araçlarının, sanat tarihsel üslup ve akımlarla ilişkisini ortaya koyabilme ve kişisel anlatım arayışına girme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
hazır malzemelerle tasarım ve yorumlama becerilerini kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
özgün kazı resmin nitel ve nicel gereklerini uygulayarak açıklama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
kazı resim araçlarını “plastik” olanı oluşturmada yetkin kullanabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
kazı resim teknik ve araçlarının, sanat tarihsel üslup ve akımlarla ilişkisini ortaya koyabilme ve kişisel anlatım arayışına girme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |