Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnternet Yayıncılığı | BYT241 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Proje, Öğrenci Ödevleri (Görsel ve sözel sunumlar) |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Bayram ARMUTCI |
Ders Veren | Doç. Dr. Mehmet SUİÇMEZ |
Amaç |
İnternet ortamında yapılan yayıncılık türlerini, üretim, tasarım ve uygulama yöntemlerini öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Ağ teknolojileri ve internet, internette veri akışı ve güvenliği, yayıncılığın temel ilkeleri, Web sitesi unsurları, HTML kodlama, CSS, javascript, PHP , veri tabanı oluşturma ve SQL. |
Ders Kaynakları |
Ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İnternet Yayıncılığı Nedir? | Ders |
2 | İnternet Yayıncılığı Araçları | Ders |
3 | İnternet Ortamında Yayın Türleri | Ders |
4 | Dijital Medya Kuramları | Ders |
5 | Ders Konularının Tekrarı ve Soru/Cevap Oturumları | Ders |
5 | Ders Konularının Tekrarı ve Soru/Cevap Oturumları | Ders |
5 | Ders Konularının Tekrarı ve Soru/Cevap Oturumları | Ders |
9 | Siber Kültür | Ders |
10 | Sosyal medya | Ders |
11 | İnternet Reklamcılığı | Ders |
12 | İnternet Tasarımı | Ders |
5 | Ders Konularının Tekrarı ve Soru/Cevap Oturumları | Ders |
5 | Ders Konularının Tekrarı ve Soru/Cevap Oturumları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İnternet yayıncılığının temel kavramlarını tanımlayabilecektir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İnternet yayıncılığını oluşturan erişim araçları ve erişim programlarını açıklayabilecektir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İnternet ortamında yayın türlerinin ve yayınlarının sınıflandırılmasını yapabilecektir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Dijital medya, kitle iletişim ve dijital medya kuramlarını tanımlayabilecektir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Siber kültür, sanal topluluklar, sosyal öğrenme ve yeni eğlence algısı konularını değerlendirebilecektir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İnternet yayıncılığının temel kavramlarını tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnternet yayıncılığını oluşturan erişim araçları ve erişim programlarını açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnternet ortamında yayın türlerinin ve yayınlarının sınıflandırılmasını yapabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dijital medya, kitle iletişim ve dijital medya kuramlarını tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Siber kültür, sanal topluluklar, sosyal öğrenme ve yeni eğlence algısı konularını değerlendirebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |