EN
  • Anasayfa
  • BYT245 Reklamcılık Bilgisi (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BYT245 - Reklamcılık Bilgisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Reklamcılık Bilgisi BYT245 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze , Dinleme ve anlama, Uygulama
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Mehmet SUİÇMEZ
Ders Veren
Amaç

Reklamcılık ile ilgili reklamveren, hedef kitle, reklam kampanyaları, strateji, metin yazarlığı gibi temel konularla ilgili genel bilgilerin, reklam modellerinin ve reklam mecralarının öğretilmesi amaçlanır.

Ders İçeriği

Reklam örnekleri ve uygulamalar gösterilerek; öğrencilerden günümüz medyası için kitle iletişiminde kullanılmak üzere reklamcılık teorileri üretmeleri istenir.

Ders Kaynakları Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, İstanbul, 2016.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 8 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 3 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Reklamcılık nedir Ders
2 Reklamcılığın gelişimi Ders
3 Reklam mecraları Ders
4 Reklam ajansları Ders
5 Araştırma, strateji, planlama Ders
6 Medya planlama Ders
7 Reklamcılık türleri ve örnekleri Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Medya ve reklam yaklaşımları Ders
10 Reklamcılık kurum kültürü ve imajı Ders
11 Reklamcılık ve estetik dili Ders
12 Reklam, marka ilişkisi, slogan ve logo Ders
13 Reklam metni ve yapısal özellikleri Ders
14 Reklamda etik Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Reklamcılık kavramını ve pazarlamadaki yerini bilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Reklam iletişimi sürecini ve bileşenlerini kavrar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Reklam yaratımı süreci hakkında teorik donanım kazanır Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Reklam türlerini bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Reklam metni ve reklamcılık estetik dilini bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Reklamcılık kavramını ve pazarlamadaki yerini bilir - - - - - - - - - - - - -
Reklam iletişimi sürecini ve bileşenlerini kavrar - - - - - - - - - - - - -
Reklam yaratımı süreci hakkında teorik donanım kazanır - - - - - - - - - - - - -
Reklam türlerini bilir. - - - - - - - - - - - - -
Reklam metni ve reklamcılık estetik dilini bilir. - - - - - - - - - - - - -