Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Renk Bilgisi ve Reprodüksüyon | BYT110 | 2 | 2 + 2 | 6,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Hakan KARŞIYAKA |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders ile öğrenciye film çıkışı alma, renk oluşumunu kavrama ve renk karışımlarını kavrayabilme yeterlilikleri kazandırılacaktır. |
Ders İçeriği |
Matbaacılıkta Kullanılan Film Banyoları a.Çeşitleri b.İşlevleri 2.Film Banyo Makine Çeşitleri Orijinal Çeşitlerinin incelenmesi Matbaacılıkta Kullanılan Film Çeşitleri Film Pozlandırma makineleri a.Çeşitleri b.İşlevi 3.Renk, Renk skalaları, nüansları ve pigment çeşitleri/ |
Ders Kaynakları |
İlgili Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, gözlem, örnek olay ve uygulama
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 171 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,71 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Matbaacılıkta Kullanılan Film Banyo çeşitleri ve işlevi ve film banyo makineleri | |
2 | Orijinal Çeşitlerinin incelenmesi | |
3 | Matbaacılıkta Kullanılan Film Çeşitleri | |
4 | Film Pozlandırma makine çeşitleri ve işlevleri | |
5 | Işık ve renk , Frekans ve dalga boyu, tepe noktası | |
6 | Renk Kavramı,rengin oluşumu,tayf, İnsan gözünün rengi algılayışı , Rengin psikolojik etkisi | |
7 | Renk çemberi | |
8 | Ana ve ara renkler | |
9 | Sıcak – soğuk renkler ,Uzak- yakın renkler ,Komşu renkler | |
10 | Nötr renkler, Kontrast renkler, Komplementer renkler | |
11 | Renk çemberi ve renk ilişkileri | |
12 | Maddesel Renkler (CMYK) ve pigment renkleri ve özellikleri, Pantone renk katalogu, Matbaa ve renk ilişkisi | |
13 | Işıksal Renkler (RGB) ve özellikleri ve renk karışım yöntemi ve ışık renkleri | |
14 | Renk kalite kontrolü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Renk ve renk evrenlerini bilir | |||
Renk skalalarını tanır ve amaca uygun kullanır | |||
Renk oluşturma yöntemlerini bilir. | |||
Ana ve ara renklerin oluşturulmasını bilir. | |||
Matbacılık sektöründeki tüm film ve banyolarını bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Renk ve renk evrenlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Renk skalalarını tanır ve amaca uygun kullanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Renk oluşturma yöntemlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ana ve ara renklerin oluşturulmasını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matbacılık sektöründeki tüm film ve banyolarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |