Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İllüstrasyon | BYT128 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Direm ÜNSAL |
Ders Veren | Öğr. Gör. Direm ÜNSAL |
Amaç |
İllüstrasyon Eğitimi sürecinde bireye yaratıcı yönünü keşfettirerek, izlenimlerini, duygu ve düşüncelerini, tasarım ve imgelerini illüstrasyon yoluyla görsel anlatım diline dönüştürebilme yetisi kazandırmak. İllüstrasyonun olanaklarından yararlanarak, kitle iletişiminde kullanılmak üzere dijital illüstrasyonlar üretmelerini sağlamak |
Ders İçeriği |
İnsan, hayvan figürleri, bitki ve kesit çizimleri. Kullanım alanlarına yönelik özgün illüstrasyon yaratımı. Resimleme tarz yaratmaya yönelik uygulamalar. |
Ders Kaynakları |
1. Web, Teaching Illustration (S. Heller, M. Arisman),
3. The One Show, Illustration Showcase, Watercolour Foundation Course (C. Tappenden), 2. The Education Of An Illustrator (S. Heller, M. Arisman), 4. Lürzer’s Int’l Archive, Anatomy Drawing School (A. Szunyoghy, G. Feher), Nicolas, Y. Gonzalez, A. Fernandez, Zanchetta, A.,The Sourcebook of Contemporary Illustration, 2009. Dunn, K.Creative Illustration Workshop for Mixed-Media Artists: Seeing, Sketching, Storytelling, and Using Found Materials, ISBN13: 9781592536368 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İllüstrasyon dersine genel giriş, illüstrasyon nedir, grafik tasarım alanındaki önemi, illüstrasyonun sanatla olan ilişkisi. | Ders Beyin Fırtınası |
2 | İllüstrasyonda kullanılan malzemeler, illüstrasyon türleri arasındaki farklar, kurşun kalem tekniği ile çalışma | Sözlü |
3 | Suluboya tekniği ile örneklerin incelenmesi ve alıştırmalar. | Özel Destek / Yapısal Örnekler |
4 | Bir hikaye için eskiz yapmak ve eskizlerden birini 35x50 cm yüzeyde suluboya ile oluşturmak. | |
5 | Bilinen nesneleri farklılaştırmak ve suluboya ile çalışmak. | |
6 | Verilen konuya devam edilir. Eleştiriler ve çözüm önerileri sunulur. | |
7 | vize | Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
8 | Kuruboya tekniği ile eskizler yapmak. | |
9 | Verilen konu hakkında eskizler yapmak, kuruboya ile sonuçlandırmak. | Gösterim Grup Çalışması |
10 | Metamormoz: organik ve inorganik iki nesnenin birbirlerine dönüşmesini sağlayarak yeni bir sonuç elde etmek. | |
11 | Herhangi bir objeye bir çizgi ilavesiyle farklı bir biçim elde etmek | |
12 | Bir önceki konuya devam ediilir ve her öğrencinin 10-20 adet arası yeni fikir bulması istenir. | Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
13 | Dergi kapağı illüstrasyonu hakkında açıklama ve örnek incelemeleri. Belirli türde bir dergi için ile kapak illüstrasyonunu yaptırılır. | |
14 | Storyboard. Verilecek kısa bir öykü ya da fıkra 10 adet storyboard karesinde sinematografik kriterler dikkate alınarak görselleştirilecek |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Görsel bir problemi illüstratif anlatım dilini kullanarak çözme aşamalarını tanıyabilme. | |||
-İllüstrasyon ile ilgili temel kavramları, estetik ve teknik bilgileri tanımlayabilme | |||
Yapmış olduğu uygulamalarla illüstratif desen çizim yetisini geliştirebilme | |||
Başlıca illüstrasyon sanatçıları ve farklı illüstrasyon üslupları hakkında fikir sahibi olma | |||
İllüstrasyon ile ilgili temel kavramları, estetik ve teknik bilgileri tanımlayabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Görsel bir problemi illüstratif anlatım dilini kullanarak çözme aşamalarını tanıyabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
-İllüstrasyon ile ilgili temel kavramları, estetik ve teknik bilgileri tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yapmış olduğu uygulamalarla illüstratif desen çizim yetisini geliştirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Başlıca illüstrasyon sanatçıları ve farklı illüstrasyon üslupları hakkında fikir sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İllüstrasyon ile ilgili temel kavramları, estetik ve teknik bilgileri tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |