Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Grafik Sanat Tarihi | BYT131 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Hakan KARŞIYAKA |
Ders Veren | |
Amaç |
Tarihsel gelişim süreci içerisinde, Batı Grafik Sanatının Türk Grafik Sanatı'na olan etkileri. |
Ders İçeriği |
Dersin temel amacı öğrencilere Batı Grafik Sanatı ve Türk Grafik Sanatı arasındaki ilişkiye ilişkin temel bilgi, kuram, kavram ve tartışmaları vermektir. |
Ders Kaynakları |
1. Graphic Design Time Line – Steven Heller ve Elinor Pettit
2. Graphic Design History – Steven Heller ve Georgette Ballance 3. Graphic Design – Richard Hollis Dilek BEKTAŞ,Çağdaş Grafik tasarımın Gelişimi,YKY Yayınları, İstanbul. Emre BECER, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost yayınevi, 1999, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 19. yüzyıl öncesi grafik tasarım ve gelişimi. | |
2 | 1910 Jugendstil ve Art Nouveau / Mas medya/ baskı teknikleri gelişimi ile grafik tasarım ve reklam birlikteliği | |
3 | 1. Dünya Savaşı ve Dada Akımı / savaş afişleri / gerçekçilik soyuta karşı | |
4 | 1920 – 1930 tüketim toplumu | |
6 | Grafik tasarımda modern stillere geçiş / Bauhaus / yeni tipografiler | |
6 | Grafik tasarımda modern stillere geçiş / Bauhaus / yeni tipografiler | |
9 | 1930 – 1950 toplum bilinçlendirme kampanyaları bilgi iletişim tasarımı / savaş propaganda ve bilgileri ve fotoğrafın önemi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1930 – 1950 toplum bilinçlendirme kampanyaları bilgi iletişim tasarımı / savaş propaganda ve bilgileri ve fotoğrafın önemi | |
10 | 1960 – 1970 pop ve protest / devrimci kültürler, karşı kültürler arası farkındalık | |
11 | 1970 – 1980 postmodern stiller | |
12 | 1980 – 1990 dijital teknoloji / medya uygulamaları | |
13 | Web Teknolojileri / Global grafik tasarımı üzerine tartışma | |
14 | Grafik tasarımı üzerine tartışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dönemlerin kültürel, ekonomik ve politik özelliklerinin görsel iletişime yansımasını görür. | |||
Dönemlere damgasını vurmuş ve yapıtlarıyla grafik tasarım dünyasını etkilemiş tasarımcıları tanır. | |||
Dönemlere ait yapılan grafik tasarım ürünlerini genel özellikleri, tasarım ilke ve ölçütleri çerçevesinde tanır. | |||
İlk görsel iletişim göstergesi olan mağara resimlerinden Bauhaus`a kadar olan dönemleri açıklar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dönemlerin kültürel, ekonomik ve politik özelliklerinin görsel iletişime yansımasını görür. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dönemlere damgasını vurmuş ve yapıtlarıyla grafik tasarım dünyasını etkilemiş tasarımcıları tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dönemlere ait yapılan grafik tasarım ürünlerini genel özellikleri, tasarım ilke ve ölçütleri çerçevesinde tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İlk görsel iletişim göstergesi olan mağara resimlerinden Bauhaus`a kadar olan dönemleri açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |