Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Baskı Teknikleri | BYT103 | 1 | 2 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Uygulama ağırlıklı yöntem ve denemelerin eskiz ve taslak hazırlıklarıyla yapılacak baskıların materyallerinin belirlenmesiyle uygulanır. Sunum, Ödev |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Güzin ÇAKIR ÖZCAN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Güzin ÇAKIR ÖZCAN |
Amaç |
Bu derste öğrencilere, ağaç baskı, linol baskı, dijital baskı, ofset baskı, çukur baskı, tifdruk baskı, tipo baskı, litografi baskı, flekso baskı, serigrafi ve tampon baskı tarihçesiyle gelişim evreleri ve bu baskı tekniklerini yapabilme ile ilgili bilgi, becerilerin kazandırılması ve baskı tekniklerinin tanıtılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Baskı tekniği tarihçesi, ağaç baskı, linol baskı, dijital baskı, ofset baskı, çukur baskı, tifdruk baskı, tipo baskı, litografi baskı, flekso baskı, serigrafi ve tampon baskı tarihçesiyle gelişim evreleri. |
Ders Kaynakları |
Baskı Resim Tarihi ve Teknikleri - Sanat Tarihi Konuşmaları, YKY
Öğretim Elemanı ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Öğrencilerle Tanışma, Dersin Amacı, İşlevi, İşlenişle İlgili Açıklamalar | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
2 | Baskı nedir, Baskı resim, Baskı teknikleri ve tarihsel gelişim süreci ve Basım sanatı (matbaa)’nın doğuşu ve gelişimi | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
3 | Yüksek Baskı, Ağaç baskı | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
4 | Linol Baskı, Dijital Baskı | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
5 | Ofset Baskı, Tifdruk Baskı | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
6 | Çukur Baskı | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
6 | Çukur Baskı | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
8 | Vize | |
9 | Tipo Baskı, Litografi Baskı | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
10 | Flekso Baskı, Tampon Baskı | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
11 | Serigrafi Baskı | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
11 | Serigrafi Baskı | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
11 | Serigrafi Baskı | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
14 | Final | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Baskı tekniklerinin tanım, tarih ve gelişim süreçlerini bilir. | Yazılı Sınav | Gösterim Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Baskı teknikleri çeşitleri konusunda teorik bilgilere sahip olur. | Yazılı Sınav | Gösterim Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Baskı tekniklerini ayırt edebilir. | Yazılı Sınav | Gösterim Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Farklı malzeme, teknik ve uygulama yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav | Gösterim Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Baskı tekniklerinin tanım, tarih ve gelişim süreçlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Baskı teknikleri çeşitleri konusunda teorik bilgilere sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Baskı tekniklerini ayırt edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı malzeme, teknik ve uygulama yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |