Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Endüstriyel Baskı Teknikleri | BYT104 | 2 | 2 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sunum, Ödev, Uygulama |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Güzin ÇAKIR ÖZCAN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Güzin ÇAKIR ÖZCAN |
Amaç |
Bu ders öğrencilerin Endüstriyel Baskı Teknikleri ve uygulama alanlarını öğrenmesini, tipo, tifdruk, ofset ve serigrafi baskının tanıtılmasını, Baskı türleri ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmasını, kendi tasarımlarını tasarlayarak renk ayrımı yapmasını ve serigrafi baskı tekniğini kullanarak baskı yapma yeterliliklerinin kazandırılmasını sağlayarak, Serigrafi baskı ile tasarımların her türlü yüzey üzerine aktarılmasının uygulamasını sağlamayı amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Endüstriyel baskı alanında yaygın olarak kullanılan geleneksel baskı teknik ve teknolojileri, Endüstriyel baskı çeşitleri, tipo, tifdruk, ofset ve serigrafi baskı, Endüstriyel baskı tekniklerinde kullanılan makine ve malzemeler, Belirlenmiş alanlara ve konulara yönelik kaynak araştırmaları, Endüstriyel Baskıya yönelik teknik çözümlemeler, Tasarım hazırlama, Elde renk ayrımı yapma ve film alma, Serigrafi baskı tekniğinin baskı sistematiği ve kullanılan makinalar, Serigrafi baskının kullanım alanları, Serigrafi baskı işleminin uygulanması. |
Ders Kaynakları |
Öğretim elemanı ders notları
Baskı Resim Tarihi ve Teknikleri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Öğrencilerle Tanışma, Dersin Amacı, İşlevi, İşlenişle İlgili Açıklamalar | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
2 | Endüstriyel baskı tekniklerinin tarihçesi ve Türkiye'deki gelişim süreci | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
3 | Baskı sistemlerinin türlere göre sınıflandırılması | Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
4 | Endüstriyel baskı çeşitleri, tipo, tifdruk, ofset ve serigrafi baskı | Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
5 | Endüstriyel baskı tekniklerinde kullanılan makine ve malzemeler | Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
6 | Belirlenmiş alanlara ve konulara yönelik kaynak araştırmaları | Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
7 | Tasarım ve eskiz hazırlama | Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
8 | Vize | Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
9 | Elde renk ayrımı yapma ve film alma | Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
10 | Serigrafi baskı tekniğinin baskı sistematiği ve kullanılan makinalar | Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
11 | Serigrafi baskı sisteminde baskı öncesi hazırlık | Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
12 | Serigrafi baskı işleminin uygulanması | Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
12 | Serigrafi baskı işleminin uygulanması | Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
14 | Final | Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Endüstriyel tasarımın temel ilkelerini ve elemanlarını uygulamalı olarak öğrenir | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Temel ilkeleri ve elemanları kullanarak tasarım yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Kendi tasarımlarını tasarlayarak bilgisayarda veya elde renk ayrımını yapar | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Serigrafi tekniğine uygun tasarımlar yapabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisine sahip olur | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel tasarımın temel ilkelerini ve elemanlarını uygulamalı olarak öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel ilkeleri ve elemanları kullanarak tasarım yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kendi tasarımlarını tasarlayarak bilgisayarda veya elde renk ayrımını yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Serigrafi tekniğine uygun tasarımlar yapabilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisine sahip olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |